Spökerier

Eh… matte säger att det spökar i minimonstret..? Det verkar konstigt tycker jag, men hon säger att det gör det. Asså, för en gång, då skulle hon skrapa på fönstrena med en grej och då var den borta. Puts väck poff ba’! Väck liksom. Så då fick hon skrapa med en trasa istället (ja, alltså jag  har en gummiskrapa som jag tar bort vatten/imma med på morgnarna, den var väck //matte) Åsså när vi hade jobbat klart och kom hem med minimonstret igen, då låg skrapan där! Hallå?! Hon använde väl inte nosen dårå? När hon letade första gången menar jag. Skitadumt! Mänskor asså, värsta tvärdåliga på att spåra grejer…

Förresten bor det ett spöke i köket faktiskt. Det brukar väcka mig ibland på kvällen. Himla taskigt för hjärtat hoppar liksom upp i halsgropen och då måste man svälja typ sjuttitolv gånger för att få det på rätt ställe igen. Taskigt. Som sagt. (Ja, när köksfläkten slår ifrån så låter det fasligt illa och kommer väldigt överraskande så vi brukar studsa båda två //matte)

Kolla härå! Två bilder från min ungdoms glada dagar… 😛

© vhcfan 2008

Shit! Värsta spinkisen!

© vhcfan 2008

Shit! Värsta biffen redan då! 😛

Andra bloggar om: , , , ,

6 responses

  1. Men snutten då, har du varit så liten??? Fast stilig var du redan då!

    Det spökar här med. massa saker försvinner hela tiden. Matte tror att det är hemtjänsten som lägger sakerna på fel ställe, men jag VET att det är ett spöke som äter upp dem!

    • Hehe, ligger i jeansen säger matte… eller gener heter det nog… 😉

      Va?! Äter spökena upp grejerna!? 😯 Jädras! Bäst att vakta prylarna i fortsättningen alltså… 🙂

  2. Frun kan intyga att just köksspöken i fläkten är en inte helt ovanlig företeelse.

    I sitt förra hus brukade hon samtala med en trevlig prick som brukade svara genom att slå på fläkten.

    Zera

    • Skönt! Att det finns fler som har spöken i köket! 🙂
      Coolt! Bra att man kan snacka med dom, eller är det bara mänskor som kan det? Jag har försökt men jag brukar inte få nåt svar… 😕

Kommentera

