Kylig vaktskalle

Vet ni vad jag har gjort? Vaktat matte från en vingelbenting, jädrar i havet vad skraj han vart! Haha! Mäh asså kom igen, när min matte går så dära konstigt typ stelt fast geleigt (ja, jag har lite svårt att få med mig benen ibland då ser det konstigt ut.. //matte) då vaktar jag henne. För kom igen, hon kan ju liksom inte försvara sej mot farligheter då ju!

Så då gjorde jag det! 😀 Han var skitaläbbigt! Ba’ vinglade å snackade å hotade oss. Jag trodde typ han skulle trilla på matte å då jäklars vrålade jag så han studsade bakåt!

Vet ni vad han gjorde sen? Han sprang! Hahahahaha! Hans vingliga ben lyckades riktigt bra med det måste jag säga… 🙂

Å vet ni vad som hände idag då? När jag å matte var ute så tyckte jag att jag behövde vila lite, matte tyckte det var konstigt, jag hade ju min käcka kylscarf på mej! Men iallafall så la jag mej ner å då kom det en trebenting å frågade om det var nåt fel på mej. Matte ba’: ”Nä, han är bara trött, det är varmt ute”
Då erbjöd trebentingen vatten men asså hallå? Tror ni jag har tid med sånt eller? Jag tänkte vi kunde leka istället, det tyckte varken han eller matte, värsta tråkisarna liksom. Å då sa matte att jag var visst inte så trött som jag sa så då fick jag fortsätta gå… Men det var rätt soft ändå, jag hittade ett hål som jag stack ner skallen i. Värsta bra avkylaren liksom! 😀 Tur att inte matte fick nån bild på det för jag såg nog rätt dum ut… matte garvade iallafall så hon höll på att trilla…

Men andra bilder fick hon. Kolla!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

10 responses

  1. Hur stora märgisar får du plats med i munnen? Tycker du å jag passar bra ihop. Jag kan också få in ett märgis på bredden!

    ‘Ska kolla det där med hålet imorgon! Vi har ett finfint hål jag grävt i trädgården. Eller så kan jag ta ett sorkhål.
    Ska påminna mattemamma om min kylscarf imorgon. Den har hon helt glömt bort.

    • Jättestora! 😀 Har värsta bra gömmarläpparna vettu! 😉 Tycker jag med! Ska fråga matte om inte vi kan ta en sväng förbi dej när vi ändå åker till pinnhuset sen *s*

      Tycker jag absolut du ska göra! Fast du… dra inte in luft när du är i hålet, man blir värsta nysig då!
      Shit! Din matte är ju lika virrig som min! 😯

    • Det är lite svårt att svara på bara så här, men ofta beror det på att något av hundens grundläggande behov inte är tillfredsställda. Du får köra uteslutningsmetoden. Behöver hon gå ut? Är hon hungrig? Sysslolös? Får hon inte tillräckligt med uppmärksamhet/träning?
      Prova dig fram, ge henne en arbetsuppgift så hon känner att hon gör nåt nyttigt. Eller släng åt henne ett märgben så har hon att pyssla med en stund. 🙂
      Hoppas du fick lite nya idéer, men det är svårt att ge råd när man inte vet nåt om hunden.

      Lycka till! 🙂

    • Ja man måste ju liksom vara lite rädd om’na, det är ju hon som serverar maten ju! 😉
      Det är ett skitabra tricks ju! Nästan som partytrickset! Kräkas! Fast det är roligare att ligganerpåmarken, kräver mindre ansträngning liksom 😛

    • Skitabra! Jag tycker nästan jag borde få en väst där det står ”Livvakt” på 😀

      Nja… asså det blir ju lite svalt å så men det hjälper inte så värstans mycket. Förutom att man ser jädrigt cool ut förståss 😉

Kommentera

