Helgslapp

Haha! Fasiken vad såna dära helger är bra! Matte å jag myser och går sköna promenader! Vi har varit i Gröna Havet å så har jag tydligen varit duktig hela hela heeeeela helgen! 😀

Det händer inte så mycket på helger, mest bara mys och slapp. Matte blev jättetrött igår, faaast jag lät henne sova tills sångburken skrek. Men när vi var nästan hemma från vår långis så var hon skitatrött så hon ba gnällde hela tiden att hon ville gå in o sova… Tillslut kom vi in och då la vi oss i soffan å sov en stund, vet ni hur skönt det är att ha mattes mage som huvudkudde? Störtskönt! 🙂

Matte tog lite bilder med sångburken också, kolla!

Måste vila lite...

Måste vila lite...

"Åh! Har du gooodis?!"

"Åh! Har du gooodis?!"

Frolic-fångare #1!

Frolic-fångare #1!

Nu ska jag vila lite och hoppas matte sliter sig från burken så jag kan lägga mig i soffan bredvid henne. Man blir fett trött av att gå omkring med den dära väskan på sej… Åh! Just det! Höll på att glömma en grej (shit asså, mattes minnesbaskilusker har hoppat på mej! ) Jag träffade nästan en springtjej när vi var ute. Asså… näääästan. När hennes trebenting såg oss så ba stannade han och vek ner henne så hon hamnade på rygg (tur att hon inte hade likadan väska som jag på sig, det är liksom asasvårt att rulla runt på rygg med den på sig 🙂 )
Skitadumt tycker jag, då kunde vi ju inte hälsa ju! 😕

Å en annan grej också, när vi var ute och gick så sa en sån dära skrangelbenting att jag var så himla vacker, asså fatta? Hon pratade med mej! I vanliga fall brukar dom säga sånt till matte, som att jag inte fattar liksom, men hon pratade med mej! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

10 responses

  1. Meeeen, du ÄR ju snygg ju!!!
    Matte fattar inte det där med att trycka ner hundar på rygg. Pratar och muttrar något om skit-tv.
    Visst är det härlgit att mysa med matte i soffan?! Jag brukar supermysa nöär jag ligger över matte. Och sen ligger vi sked och sover. Härligt!

    • Hehe så säger matte också! Bland annat… jag är visst en ”skruttputte” å ”sötnöt” också… 🙂
      Nä, jag tyckte det verkade fasligt ologiskt… matte med… 😕
      Jupp! Gjorde jag idag med för mattes thekopp fick liv å hoppade på mig när jag låg på golvet. Då tänkte jag att det var nog bäst att lägga sig i soffan hos matte… 🙂

  2. Men det var väl en klok skrangelbenting! 🙂 Matte hälsar att du är fruktansvärt gullig på bilderna.

    Shit, blev du påhoppad av en thekopp!?!

    • En del, eller asså dom flesta skrangelbentingar brukar vara så dära kloka. 🙂
      Pussa matte som tack från mig!

      Ja! Asså seriöst?! Vad hade jag gjort för ont?! Fast det gick ju bra, jag fick ju ligga hos matte hehe

  3. Man måste inte göra massor hela tiden. Man ska ha det lunt och skönt också 🙂

    Jag älskar skrangelbentingar, speciellt husses…man får SÅ mycket gott av henne 😉

    Du är så himla fin på bilderna, en snygging som vanligt .)

    Puss på dig

    • Lugnt å skönt is da shit ibland!
      Jag har inga egna skrangelbentingar så jag får liksom passa på att ta dom jag hittar ute… hehe

      Tackar å bockar!
      Pusspåre!

Kommentera

