Kärlek!

Vissa dagar skiner solen trots att himlen är grå 🙂 Mitt under en promenad blev vi stoppade av två meningar, fyllda med så mycket känsla att jag höll på att börja störtböla. Där och då. Rakt upp och ner.

”Ni passar så bra ihop! Ni är så himla samspelta!”

Ungefär där höll jag på att tappa fattningen totalt, jag blev så lycklig.

Allt slit, alla tårar, all stress, alla negativa tankar, det var värt det.

Några väl valda ord från en nästan-främling. Som skjöt rakt in i hjärtat och värmde hela kroppen. I samma stund tittade Lix upp på mig och i mitt huvud hörs:

”Matte, jag äääälskar dig!”

Visst, det är säkert bara min fantasi som lever rövare men det skiter jag i. Jag ser i hans ögon att jag är hans allt, även om han ibland väljer att lukta på löptiksfläckar istället för att lyssna på mig.
Men jag kan ta det. Det är lugnt. Han är fortfarande ung. Bara två. Bara tonåring. Bara tjejer på hjärnan typ. 🙂
I vår träning skymtar jag en riktig grovarbetare, och kan jag bara få bort det sista av hans stress så kanske kanske… Kan vi tävla i lydnad en dag. Eller spår. Eller uppsökande. Det vore kul.
Ska testa personsök i sommar. Då har jag två figgar att använda så han lär bli trött… 🙂

Min lille prins, mitt hjärtegull, min huligan.
Min älskade lille huligan!

wp_lix_love

Hjärtbilderna har jag fått från supersajten Bibomedia.com!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

12 responses

    • Det värmer i hjärtat, dina ord och hans kärlek! Och jag tror absolut du har rätt, det du har med Doriz, vilken massa kärlek och samhörighet. Som en, fast två liksom 🙂

  1. Klart att Lix kan prata….! 🙂 Challe pratar hela tiden med mig, med fransk-tysk brytning (han har inte fattar riktigt det är med italienskan), och vi kan ha riktigt djupa diskussioner ibland…
    Folk tittar dock lite konstigt på oss, när vi är ute på våra diskussionsrundor. *ler*
    Kram på er, och jag önskar er en riktigt härlig sommar.
    Lotta

    • Lix låter som en trött och väldigt förvirrad tonårspojke med en tyvärr väldigt bred 08-dialekt 😉 Vilket är lite märkligt eftersom jag själv blandar vilt mellan dalmål, 08:a och småländska. En aning danska, norska och engelska slinker in emellanåt också.
      Jag får också en del blickar men mest leenden faktiskt (bäst att se snäll ut när ”galningen med monsterhunden” kommer gående va? 😆 )
      Hoppas ni får en riktigt skön sommar! *kram*

Kommentera

