Värmeböljande

Det har hänt nåt konstigt 😕 Det är jättevarmt. Överallt! 😯 Hemma hos oss är det skitavarmt fastän matte har fläktar (dom är störtbra!), på jobbet är det också jättevarmt men där finns det bara en fläkt och sen då… UTE?! Där är det jättevarmast! Jisses liksom! Jag brukar vila rätt ofta när vi är ute och går, det blir bäst så tycker jag. Matte är helt okej med det, för jag menar, så långsamt som hon går nu för tiden så står hon nästan still ändå… 😛

Igår kom mattes flock hit. Skiiiitakul! Men jag fick ingen tårta, bara ett isigt märgben. Fast det var himla bra ändå 🙂

Fast Lillebror var inte med, det var lite trist. Hoppas jag får träffa han snart. MM stannade kvar och åt mat och sen gick vi promenad i värmen.

Asså, det är liksom skitavarmt när vi är ute sådära skitatidigt också! Matte har ju alltid sångburken med sig på våra promenader så dom två första är från en morronprommis och dom andra två är från idag. Enjoy! 😉

Rätt normal bild va?

Rätt normal bild va?

Sen fick matte corsoryck när hon redigerade...

Sen fick matte corsoryck när hon redigerade...

Fett varmt asså!

Fett varmt asså!

Måste vila lite innan vi går in ju! :)

Måste vila lite innan vi går in ju! 🙂

Nu ska jag gå å lägga mig framför fläkten igen (och prutta lite grisöra… så det sprids i heeeela huset. Moahahahaha! 😆 )

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

9 responses

  1. Åh, häftigt;: vi har sammadana koppel tror jag!
    Jag fick också ett sånt där isigt märgben idag. Tur det för jag höll på bli för varm alltså. Sen hade jag problem med att gömma benet; måste ju gömma det bra så inte hästarna eller kossorna snor det!

  2. Exakt! Jag har inga såna dära som kan sno benet för mej, matte å jag kan typ dela (asså, hon vill inte gnaga på det bara hålla i det ibland, värsta knäppt liksom)
    Hehe! Hela jag är söt! 😉 😛

  3. Challe är oxå seg att gå med, nu i värmen…:) Han bara vääägrar gå en meter till, utan sätter sig tungt och tittar på mig…Där står man en stund å sliter i kopplet 😉
    Blir till att lyda och gå lilla rundan om dagarna. Blir desto längre promenader sen i de ”svala” kvällsbrisarna på 23 grader…. 😉
    Men det är sommar! 🙂 🙂
    Ha det gott, underbara bilder som vanligt. 🙂
    Lotta

    • Lix ställer sig först och försöker jag gå så dyker han ner med skallen i backen och sen följer rumpan efter. Sen är det bara vänta på att han har vilat färdigt. 🙂
      Passar på att köra bus och träning på morgnarna, vid femrycket är det bara 15 grader nämligen
      Tack så mycket å ha en riktigt skön sommar!

Kommentera

