Lillebror å jollercolaafton

Asså, jädrar i havet vad dålig matte är på att uppdatera åt mig! 😯 Faktiskt har det hänt lite men mattes kropp är så trött att det bara blir zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz när hon försöker skriva nåt typ… 😛

Igår fick jag träffa Lillebror! *studsar* Han är ju typ världsabäst! Han å matte for omkring som värsta corsona ju! In å ut, fram å tebax, skitalänge höll dom på! Ett par gånger tyckte jag att jag också skulle få va med så jag smet! Moahahaha! Dom hade försökt stänga in mej i min sängkoja, men jag är ju typ utbrytarkung så först öppnade jag kojan, sen öppnade jag dörren och sen…. åkte jag dit på bar gärning! 😳 TVÅ gånger! (Ja, vi hade stängt in honom i buren/sovkojan, medan vi sprang fram o tillbaka til bilen med skräp. För att det skulle gå fortare… Han kan öppna dörrar, det vet jag, men jag trodde ju att lillebror stängt sovkojan ordentligt //matte)

Matte ritade hur jag ser ut när hon säger att Lillebror ska komma –

8090

Mäh! Asså är det en konstig reaktion eller? Näää!

Idag är det visst ”Drick jollercola tills du spyr-afton”. Det är inte så dära värst kul tycker jag, tycker inte matte heller. Vi träffade en som fått aaaalldeles för mycket sånt i sig (fast tvåbentingen sa att hon bara druckit liiiite)…

8085

Hon tyckte att jag skulle träffa hennes ettåriga springtjej, tyckte jag med. Gissa vem som satte stopp för det? *tittar menande på matte* Just det! Den där! *nickar mot matte*

Först så var tvåbentingen gulligull, sen sa hon till matte att hålla i mig så hon kunde få hälsa och sen helt plötsligt började hon morra och resa ragg och blev skitarg! 😕 Jag fattade liksom ingenting så jag försökte lugna ner’na lite men det gick inget vidare faktiskt… Mänskor är skumma…

Sen sa hon att matte var sååå duktig på hund och att dom som bor i samma område som oss säger massa dåliga saker om oss också. Åsså tror dom att matte är en trebenting! 😯 Eh? Det är nog allvarligare ställt med den dära mänskligheten än jag först trodde…

Matte visste inte vad hon skulle tro, men hon sa (till mig, sen när vi kommit iväg från jollercola-tvåbentingen) att vi får väl bevisa att jag inte är så farlig som dom tror. Asså seriöst? Jag? Farlig? Näää… jag är hund och att lära mej prata mänska är liiiite besvärligt faktiskt… *mutter*

Vet ni vad vi har gjort idag? Gått i skogen, lekt (inne! 😀 ) och myst i soffan! Hallå? Kan man ha det mer än störtbra med den här tvåbentingen vid sin sida? Skulle va en springtjej dårå men säg inte det till matte, jag tror hon blir lite ledsen då… 😉

P.S Förresten sa matte att jag har varit jätteduktig hela dagen, utom när jag blev utskälld av en hund, då sa jag ifrån… Men det var nog mest för att jag trodde han var nån annan, typ en kompis från förr… 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

10 responses

  1. Jag tycker att din matte har fångat dig på pricken på första bilden, jag älskar öronen:-) Öron är mysiga att gosa med.
    Nä härhemma var det inte nå jollerdricka alls heller, vi satt och petade blogg åt Mumma i stället:-):-)

    *puss på nosen*

    • Hehe! Ja, hela min kropp blir liksom alldeles geleig när Lillebror är på ingång. 🙂
      Mmm, matte älskar mina öron så mycket att hon måste pussa dom godnatt varje kväll annars kan hon typ inte sova 😉
      Den blev fin tycker jag! 🙂
      Pusspåre!

  2. Skitbra bilder!!!
    Men attans att du inte lyckades smita. Du får göra som osynliga mannen. Fast det går ju inte, du har ju inga kläder att ta av dig… Hm…..

    Tvåbeningar och trebeningar med jollercola är skitjobbiga. Då brukar jag säga ifrån. För då vaktar jag min matte. Matte säger att det är ok då om jag voffar bara liiiite

    • Matte säger tack!
      Eller hur är det dåligt! Måste typ hitta nåt sätt att krympa eller nåt… *funderar*

      Tycker matte också. Hon ville typ bara gå därifrån men då blev tvåbentingen arg på henne! 😯 😕 Jag skällde inte på’na, jag försökte bara lugna ner henne men det gick inte… Då tog jag hjälp av matte så vi kom därifrån 🙂

  3. Din matte var bra på att teckna, min kan inte ens göra streckgubbar :/. Usch sådana där fyllisar är jobbiga… här hemma har dom tack å lov inte några sådana tendenser. Vi har ett par grannar som dricker för hela byn istället 😦
    Sååååååå du är lite utav en mördarhund :), tycker du faktiskt ser snäll ut. Tycker matte också.

    • Matte tackar så hjärtligt! 🙂
      Jopp, tycker dom blir så konstiga av jollercola att man inte hajar nåt… Tur att ni bara har två att hålla reda på, här är det rätt många när det är jollercolahelger… 😕
      Hehehe… absolut! Skitafarlig är jag! Dödar kottar å pipisar till höger å vänster…. 😛 Jag är jättesnäll, jag brukar heala matte med mitt bästa trix – lägga huvudet på hennes mage när hon sover i soffan! Det är skitabra! Fast hon stönar ibland om att det är svårt att andas 😯

  4. Pingback: Springfling « Lix – cane corson med rätt att charma

Kommentera

