Utställd i regnet!

Asså, hallå, det gååår liksom inte att lura mej! Jag visste redan igår att det var nåt lurt på gång. Starkaste ledtråden –
Matte tog  min säng! 😯

"Asså, jag är RÄTT sur på dej nu. Ba' såru vet"

"Asså, jag är RÄTT sur på dej nu. Ba' såru vet"

Vaddå oschysst! Å förresten? Va skulle hon med den till? Hon har ju en egen liksom!

Jag fick i alla fall behålla madrassen… hyggligt hörrö…

I morse gick vi upp som vanligt men matte körde åt fel håll nästan. Eller asså, hon körde förbi jobbet… Hmm… fast jag sa inget. Tänkte typ att hon hade en aning om vart vi skulle… för en gångs skull. Men visst körde hon fel när vi var nästan framme. Hon är typ hopplös på sånt. 😉 Det kanske var vädret?

"Ajm singing in dö räjn ajm singiiing in dö räjn" så lät matte

"Ajm singing in dö räjn ajm singiiing in dö räjn" så lät matte

Matte brukar ju bli alldeles sådära geleig i kroppen när det är grejer på gång men jag kunde inte känna av nåt sånt idag. Skumt? Vi kom till ett ställe med massor av hundar, mänskor å skojiga stooora sängar (tält alltså… //matte)
Jag vart lite skakis först för det var så många grejer att kolla på å hundar som man kunde leka med å massa saker men sen satte jag mej mellan mattes ben å då vart det bättre. (Ja, jag är helt sjukt stolt över honom idag. Visst, han drog utav he-te precis när vi kom dit men sen satt han där och tittade bara. Mattes darling! //matte)
Men matte..? Den dära Tottehunden var ju inte så snäll ju! Hanses matte tyckte det var en bra idé att gå med sin kaxpelle precis bredvid oss (och andra ekipage, när det fanns plats att röra sig på så man skulle slippa gå PÅ varandra //matte – liiite irro)
Dom gick förbi oss typ massa gånger så jag sa till han att ”Hörrö! Ta din matte å stick va!?”
Tillslut hajade dom att det liksom inte var så smart att gå där fler gånger… 😕

Först vare massa andra hundar som skulle stå å visa upp sej å sen var det jag. Fatta att jag stod skitstill när matte sa det, hennes tjat gjorde att det dära ”stå” fastnade i skallen. Attans också! 😛
Men så kom det en skitakul trebenting å ba’ ”Tjaaaaaa! Ska vi leka?!”
Typ… eller asså, JAG tolkade det så. 😉
Både han å matte tyckte jag skulle stå still så han fick klämma på mej. Ja’ ba’ ”Nääääää, det killas så!”
Så jag gjorde min bästa valp-som-ätit-ål-imitation. INGEN var särskilt impad tydligen för jag fick springa med matte istället. Matte suckade lite och frågade varför jag tvunget skulle envisas med att gå som islandshäst… 😕 Euhm… en vad för nåt?! (Han har, faktiskt, riktigt bra schwung i steget i vanliga fall, men nähä. Det skulle gås passgång… gaah! //matte)

När jag sprungit klart så fick matte ett diplom (eh? Hallå eller? Det var ju jag som var snygg å sprang å stod å grejade ju!) Han, trebentingen (som heter Hans Rosenberg), skrev så hära om mig:

Mask hane under utveckling. För dagen önskar mer självförtroende.
Bra huvud och uttryck. Öppna frambensvinklar. Ung i sin kropp, brant i korset.
Ostabila bakbensrörelser.
Ta dagen som en träning.

”Brant i korset”? Va? Kors? Var sitter det? Och behöver man bromsar om det är brant? Ung i kroppen – yes! Tänk, när jag är fem, då kommer jag se ut som två! 😀
Bra huvud, jojomän! Kan du haja att jag har sörrö!
Inga band eller rosetter eller grejs idag men asså, jag skiter i rosetter! Dom går liksom inte att äta ju! Matte tyckte ju att jag var så dära skitduktig idag, så jag fick en påse såna här som pris av henne istället:

Skiiiitagoda!! Mums!!

Skiiiitagoda!! Mums!!

Sen när vi kom hem så softade vi. Matte var lika trött som jag. Typ hennes kropp sover fast hon är vaken ibland, idag sov hon också…. 🙂

Sen vände hon sig om å somnade igen :)

Sen vände hon sig om å somnade igen 🙂

"Matte, vi kaaan väl leka liiite i alla fall?"

"Matte, vi kaaan väl leka liiite i alla fall?"

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

10 responses

  1. Vad duktig din matte var! Min matte gör inte alls som jag vill om vi åker någonstans. Hur har du uppfostrat din så bra???
    (Och matte hälsar att den dår underläppen är helt underbar!!!!)

    • Jag kör på ”kompromiss-metoden” med min matte. Så här går det till, jag gör som hon säger å då kan jag få igenom min vilja sååå mycket enklare! Typ, jag får nästan allt jag vill i hela världen då! Om jag gör som hon vill då o då… Bra metod va? 😀
      Min underläpp är störtpoppis hos min matte också 🙂

  2. Har du mask?
    Oj!
    Jaha! Matte förklarade.

    Duktig du var! Är väl inget fel på passgång! Hästarna klarar sig ju hur bra som helst.

    Pöss på nosen!

    Matte undrar förresten hur din matte mår. Hon är lite orolig. Skriver hon om det i andra bloggen?

    Puss igen då snygging!

    • Precis! Hästarna fixar det ju så jag tänkte det skulle funka för mig också då… 🙂
      Matte mår lite si å så, det är olika från dag till dag. Ibland orkar hon ingenting och har jätteont å andra dar är det lite bättre. 🙂
      Hon skriver lite i sin blogg om det. 🙂
      Pusspåre! 😀

    • Visst är det? Massa enklare. Fast idag muttrade matte om att jag gick ”såååå fint” och undrade varför jag inte kunde gått så igår. Mäh asså, då får hon ju va lite tydligare dårå?
      Kraaaaaam!

  3. Javisst har våra killar blivit både stora och fina. 🙂 De är ju faktiskt bara 2 dagar som skiljer på Lix o Challe. Sötnosarna…

    Hoppas du har haft en mysig midsommarkväll och att ni haft bra väder på östkusten. 🙂

    Lotta o Challe

    • Jag ser fortfarande Lix som en liten plutt, väger ju blott 38 kg. Men sen ser jag bilder från valptiden och undrar om det verkligen var så att han var sååå liten..? Haha! 🙂

      Hoppas ni har underbart väder hos er, här regnar och blåser det om vartannat. 😕 Som det ska vara på midsommar va? 😛

Kommentera

