Falskt anklagad

Jupp! Alldeles nyss blev jag anklagad för ett heeeeemskt brott! Det var inte jag!

Så här var det:

Jag å matte gick ut för att jag behövde pinka.
Plötsligt kommer två små hjulbentingar farande på andra sidan gatan, sket jag i. Men sen började dom svänga över gatan och mot matte.
Den första tog ut svängen ordentligt men den andra verkade liksom sikta på mig å matte.
Jag försökte skrämma bort han så jag ställde mig på två ben å blev nästan lika lång som matte ju!
Matte vart skitasur! Fast inte på mig dårå…Hon ba’: ”Nu kanske han har lärt sig nåt till nästa gång”

Så gick vi en bit till. Å då kom dom tillbaka! 😯 Matte ba’ muttrade nåt om korkade ungar… Dom följde efter oss! Sen svängde den första lilla hjulbentingen in framför matte så vi inte kunde gå nånstans. Å nu ni…
H1 = Hjulbenting 1, H2 = Hjulbenting 2 (som jag skrämde)

H1 – ”Min kompis säger att din hund hoppade på honom å rev honom när han cyklade förbi”
Matte blängde på H2 och ba’:
”Det gjorde han ju inte!”
H2 – ”….näää… men nästan..”
Matte – ”Nej, men han blev ju jätterädd när du cyklade mot oss sådär”
H2 – ”Men det var ju för min kompis plingade på er när han cyklade förbi”
Matte – ”Nej. Det var för att du höll på att cykla på oss som han blev jätterädd och försökte skrämma bort dig”
*tystnad*
H1 – ”Vad är det för ras?”
Matte – ”Cane corso”
H2 – ”Vad heter han?”
Matte – ”Lix”
H1 – ”Jaha. Hejdå! 🙂 ”

Sen åkte dom iväg… Asså, ”lesson learned”  – försök inte ljuga för min matte! 😉
När vi gick så sa matte nåt som hon kanske egentligen inte bordat, men det var bara jag som hörde… Va? Vad hon sa? Så här:
”Hade du hoppat på ungen hade han j*vlar i mig inte kunnat cykla så långt…”

Inte ser väl jag farlig ut när jag försöker skrämmas? 😛

farlig
(Jodå, jag har manipulerat den å det grövsta 🙂 //matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

10 responses

  1. Ha ha, vilken härlig bild! 😀 Å som vanligt är matte å jag tacksamma att vi bor på landet…knasbollar finns här också men det är rätt glest mellan dom. 😉

  2. Kom hit och bo hos mig så slipper du alla dumma människor…
    Blir trött på alla som är dum mot dig och din matte…*morr*

    Sätt upp bilden på dörren, den är as cool 🙂

    Kram i massor från oss

    • Hehe! Jag hade egentligen en snör-kong i munnen men matte trollade bort den! 🙂 Åsså målade hon lite färger på bilden, så lite fåtåsjåpp så ser jag livsfarlig ut. Moahahaha!
      Haha! Det var en bra kommentar, matte gillade den stenhårt! 🙂

Kommentera

