Bad med belöning

Idag är det nästan helg säger matte, för vi behöver inte jobba. 🙂 Vi gick ut en långprommis, men asså shit! Även fast matte borstat av mig typ halva pälsen så blev det jättevarmt! Tyckte matte också, så vi gick sakta hemåt sen.
Vet ni vad hon sa då? Att jag fick skita ner mig för jag skulle bada när vi kom in. Jag höll mig lååångt borta från dikena hela vägen hem, även om jag gärna tagit mig en slurk eller två… 🙂

Jupp, sen gick det som det gick… Jag fick bada (tack liksom… inte!) Fast det gör inte sååå mycket att bada för det finns fördelar faktiskt. För det första så blir matte nästan lika blöt som jag, för det andra så får jag käka Frolic under tiden och sen är det ju så, att jag får märgis när det är klart! 😀

Kolla in bilderna matte tog:

En aning skeptisk

En aning skeptisk

Sååå kul var det inte

Sååå kul var det inte

Belöningen väger upp

Belöningen väger upp

Det var rätt jobbigt det där. Borsta bort det mesta av vinterpälsen,  promenixa i typ massa evigheter i värmen och sen bada… Jag ska nog sova en sväng innan det är dags för middag… Puss på er!

6 responses

  1. Men…NI ska väl inte klaga!? Ni är ju KORTHÅRIGA! När JAG ska bada tar själva badet en evighet och sen ska det fönas och kammas tovor och…
    (…och sen ska hela badrummet saneras från hundhår…tror Nemo och jag tycker att det är ungefär lika ”kul” 😉 //Nemos matte)

    • Jag ska fråga matte, fast jag har faktiskt badat på riktigt en gång. Men det skyller jag på tillfällig sinnesförvirring… Å matte höll på att få ett hjärtstopp typ haha!
      Tackar! 😀
      Pusspåre!

Kommentera

