Prezioso*

Nu har jag samlat på mig en massa grejer igen, matte har jobbat ända till halv elva på kvällarna med att vakta en sångburk… Asså, jag kunde ju liksom talat om för’na att den typ inte går nånstans utan henne. Shit asså!

Jag har träffat Monza! Flera gånger! Ååååh vad hon är go! Fast hennes matte säger att Monza börjar bli gammal tant. Hon är ju bara fem! Å ser inte ut att vara en dag över tre! 😉

0314Och så hittade jag en skitaläbbig hund när vi var ute på morgonprommis! Eller asså, jag trooodde att det var en hund, först. Men sen såg jag att det inte var det. Luktade inte som en heller… Vill ni se han!?

Cool va? Man hittar så många balla grejer när vi är ute på mornarna. Typ flaxare! Fast en sån där imorse… vet ni vad han gjorde? Han snodde min Frolic?! 😯 Värsta taskigt eller hur?

Men asså ska jag berätta vad som hände idag? När jag å matte var ute på lunchprommis? Då träffade vi på en vingelbenting och så  frågade han matte vad jag var för ras. Och när hon sa Cane corso så sken han upp som en sol och sa att vi var ovanliga (asså jag tyckte inte riktigt han såg ut som en CC men men).
Sen frågade han matte om jag var en ÄKTA Cane Corso. Matte nickade och vingelbentingen såg imponerad ut, sen sa han:

”Då är han värdefull den där. Värd flera miljooooooner!!”

Matte log och sa att jag var ovärderlig! 😀
Och det är typ det som Prezioso betyder, ”värdefull”. Vingelbentingen var också rätt full, men kul. Å trevlig! 🙂

Visst syns det att jag är släkt med min pappa? Fast jag fick inte till nån snusläpp just när matte knäppte den hära:
0310Eller ser jag ut som mamma kanske? På den här:0312
Nu ska jag försöka få matte att komma ihåg att hon inte ska glömma bort en massa saker imorrn… 🙂 Fast jag är rätt dålig på det, hon fattar aldrig vad jag menar. Måste nog gå nån kurs i ”Hur du talar din människa tillrätta” eller nåt…
Hare kalas allahopa!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 responses

  1. Hej Linda! Jag svarar åt Lix matte eftersom jag är pappa till Lix.
    Lix kommer ifrån Sejpejos Kennel. Du hittar en länk under: Mammas hemsid här ovan.

    Hälsningar Pappa Leo

    • Eller hur?! 😉 😛 Massa miljarder!
      Matte också, hon försöker få mig att göra det på kommando men det går inget vidare, det måste liksom komma av sig själv bara 🙂
      Jag fick inte leka med den, matte sa att nån mänskovalp skulle bli lessen om den gick sönder… tråk liksom!
      *kraaaam*

Kommentera

