Väl mött!

Fasen vad dåligt det uppdateras! Men jag spände ögena i matte idag och sa att ”Nu får du faktiskt hjälpa mig!” Och hon älskar mig så då lovade hon att det skulle bloggas ikväll 🙂

Vet ni vad jag har gjort? Jag har hälsat på en sån dära ”tanta”. Hon hade med sig nåt som kallades för ”levande stöd” på sin promenad. Tur det, för jag höll på att knuffa ikull henne när jag skulle pussa’na! Oups liksom. Kunde ju’nte jag veta att hon var lika stadig på benen som jag när det är glansis… 😕 Det gick bra, hon bara skrattade och klappade lite till på mig. Skitabra tanta asså!
(Ja vi blev ”attackerade” av en äldre dam som bor på ålderdomshemmet i närheten av jobbet. Lix låg och vilade under vår promenad och hon ”dök” på honom och började klappa. Hon var väldigt vänlig och fascinerad av min väluppfostrade hund. Just då bestämde Lix att det var läge att klättra upp på damen för att pussa på henne… 🙂 //matte)

Och idag fick jag tag i en snabbfotare! Det ni! Matte sa att hon skämdes ögena ur sig, men asså… Jag har kollat – och dom sitter fortfarande fast i huvvet på’na! Snabbfotaren vart skitarädd men sa att det inte gjorde nåt när matte brölade förlåtförlåtförlåt… Sen sprang han lite till. Ända upp för backen, då stannade han och g i c k  förbi en annan hund som var där. Vissa såna dära snabbfotare är visst lättlärda… Jäkla skit asså!

Åsså träffade jag Tilda idag! Hon luktar skitagott fastän hon inte springer nåt. Men jag var jätteduktig när matte sa åt mig att låta bli Tildas gump. Helt okej med mig, jag fick godis istället. Tilda är lite halvtrist ibland för hon vill typ bara äta mattes godis, och inte leka med mig… Dumt tycker jag.

Jag har förresten hittat ett skitaroligt ställe! Matte brukar gå dit helt själv ibland, jäkligt taskigt tycker jag. För det finns huuur mycket kul som helst där! Tvättstugan! 😀
Slaaaaaaaaaaaaajdtajm! Sista bilden tog matte på mig för att jag lagt mig i vattenrummet för att kolla att hon inte stack iväg till tvättstugan igen utan mig… Värsta bra stället liksom! 😀 Kolla!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 responses

  1. Nej nej, han kom bakifrån! 😯 Jag trodde ju han skulle attackera! Hehe!
    Visst är den! Den har jag fått av min ängla-brorsa Nitro, han var världsabra asså… 🙂

  2. Vilken schysst tanta! Tur att du inte välte henne. Jag och Grazia har vält morrmorr en gång vardera, det är inte så kul. Tvättstuga????? där har vi aldrig varit, ser ut som man skulle kunna leka kurragömma där. Och du fick tag i en snabbfotare, wow. Syrran och jag fick tag i ett helt knippe människor, matte var inte glad………Du skulle ju kunna fånga en snygg och trevlig snabbfotare till din matte, tycker vi.

    • Visst var’e! Hur cool som helst ju! Ja, det var där jag hittade luddet också. Skitabra ställe alltså!
      Hehe, jag försöker. Men dom bryr sig ju bara om mig ju! 😉

  3. Jag har aldrig vält nån, men min farbror har fått både den ena och den andra på fall när han var ung, he he! En gång rusade han ut på vägen och knuffade omkull mattes förra granne och en annan gång gick han fram till en hundrädd tant och körde upp huvudet under hennes kjol… 😀

    (…och hans matte ville krypa ner i ett djupt hål… //Nemos matte som ibland förvånas över att folk fortfarande säger hej)

    • Jag har knockat matte och nästan vält MM. Lillebror är lite svårare att få ikull, han står stadigt…
      Aha! Vilket bra trick! Skallen in under kjolen, det måste jag testa! (Nähä tack! Jag förstår farbrors matte… hade önskat samma sak. Haha! Ja, ibland undrar man… //matte)

Kommentera

