Infriat!

Sådärja! Nu har jag corsohealat matte så hon kan skriva lite åt mig 🙂

0217

Kolla vad jag hittade imorse! Den bet mig! 😯
Läbbigt va? Matte sa att det var klacker-macka. Skitaskumt! Den gick ju liksom inte att äta!

Sen försökte matte ge mig mat utan att lägga i sån dära fil och banan… Tss! Inte då! Ja’ ba’ blängde på’na…

Då fick jag… Hehe, hon är såååå himla enkel att flörta med. Kan typ få vad som helst med min corsoblick. 😉 (Mmm, lite bortskämd är han allt som får A-fil och en liten bit banan i frukosten, men vad tusan… // matte)

Vill ni förresten se nåt askul? Kolla in den här länken så får ni se hur jag ser ut på danska! Coolt va?! Det finns danska hundar som läser här, värsta bra! Fast cane på danska betyder sockerrör tydligen… 😕 Dansk er cool!
Idag har matte jobbat skitamycket! Hon har sprungit massor och så har hon lämnat mig flera gånger! Det gjorde hon igår också. Då sa hon att hon inte skulle vara borta så länge, men det tog visst lite längre än hon trodde. Inte för att jag märkte nåt, jag låg och käkade märgis och pratade med Tjut-tutarna.
Åsså lämnade hon mig igen idag. Men vet ni vad  hon gjorde? Hon badade Willy! Han är helt knäpp ju, han blir skitasur om inte han blir badad… Jag är tvärtom typ… 😉
Sen åkte vi hem. Matte sjöng och skrek en massa sifferkombinationer och nåt om några turister och köskit å allt möjligt. Fast jag tyckte det var rätt lugnt och skönt bak hos mig… Har det rätt soft där. Svalt å gott. 🙂
När vi kom hem så skulle matte kolla på isbrytare. Jag sa till henne att hon var för trött för det och att vi skulle mysa istället. Då kom vi på en kompromiss. Jag sov och hon kollade isbrytare, men vi låg i soffan båda två. Bra va! När dom hade spelat ett tag så somnade matte. Åsså vaknade hon igen och skrek lite åt dom. Asså, jag tror typ inte att dom hör henne, men det hajjar nog inte hon för hon skriker som tusan åt dom att dom ska göra si eller så…
Och medan hon skriker och har sig så ligger jag så här:
Corsohealing in the making

Corsohealing in the making

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

7 responses

    • Visst gör vi! Matte säger att det är bra att jag är en liten plutt (tss! Jag är ju stooor kille ju!) för annars hade det blivit för tungt för henne… 🙂

    • Mmmm, jag gillar det också. Mysmatte liksom! 🙂
      På natten sover jag i min egen säng för annars kliar det på matte. Det är lite synd tycker jag…
      Kram!

  1. Haha den danske översättningen var ju jätterolig och matte hette matematik på dansk:-) Vilket läskigt kryp Ni hittade ser ut att vara jättestor. Husse badar våran Tantor ibland, det är mattes bil, stark och röd. Vi får inte vara ute då för vi springer ivägen för högtryckssprutan säger husse. Det är så mysigt att sova med matte i soffan….

    • Visst var den! Heja Danmark liksom! 🙂
      Jag får inte heller vara med när matte badar Willy. Trist tycker jag, fast han luktar rätt mysko sen, å matte också… 😕 🙂
      Jupp, tur att det bara är jag och matte, för våran soffa är rätt liten… 🙂

  2. Pingback: Lix, Lix, Lix!!! « D O G G B L O G G

Kommentera

