Knas i kvadrat

wp01692Ja jädras, här har det hänt grejer! Som igår, på morgonprommisen, då såg jag en asakul hund! Skitaliten! Fast den hade inga mänskor med sig. Matte sa att det var en råtta… 😕

Å när vi skulle åka hem från jobbet igår så jätte-blinkade en tjut-tutare på henne att hon skulle flytta på sig. Den ropade lite också så då ropade jag tillbaka. Matte sa att den skulle åka å ta en buse. Då blev jag tyst, för matte brukar ju säga att jag är en sån. Å jag vill inte bli fångad av en tjut-tutare!

Men imorse dårå, då stannade ett minimonster när vi var ute på morgonprommis. Tvåbentingen frågade matte vad det var för hund. Och då höll hon på att säga: ”En med fyra ben”, men hon sa ”Cane corso” istället.
Hon måste alltid säga det två gånger typ, för folk hajjar liksom inte vad jag är för nåt. Det är väl bara titta?! Cane corso – Lix, Lix – Cane corso… Semplice! (Semplice betyder Enkelt på italienska //matte)
Sen sa hon i minimonstret att jag var jättefin! 🙂

På jobbet var det ganska lugnt tycker jag. Matte jobbade som tusan och sprang och pratade och grejade, jag sov mest. Jag brukar göra det. Asså jag gillar verkligen jobbet… 🙂

När vi skulle hoppa in i minimonstret för att åka hem så lät det som en tjut-tutare ropade på mig, så jag ropade tillbaka.
Matte ba’: ”Meeen du..? Det är ju kyrkklockor som låter! Du är ju knasig i kvadrat du”
Å precis innan vi åkte ner i Hålet (Södra länken alltså //matte) så skrek matte och började vifta och peka finger och svära så det osade! Det var nämligen ett minimonster och trääääängde sig förbi, på insidan! Där man inte får köra! Tänk om Willy gjort sig illa! (Ja en idiot trängde sig mellan min bil och räcket, jag låg i vänsterfilen… Idioten viftade argt åt MIG?! Say what?! Idiot upphöjt till två miljarder! Inga blåljus – jag flytt’ int’! Basta! Alltså, det var fullt överallt så jag kunde liksom inte flytta på mig ens om jag sett bilen, den kom nämligen farande i flera kilometer fortare än alla vi andra. Dvs han körde typ 60km/h, vi andra pruttade på i 30… //matte)
Mäh! Asså… kan’te du va tyst nu?
Iiiiii alla fulla fall så sjöng hon sen. Inte lika fint som jag, men ändå. Rätt trevligt tycker jag. Jag brukar nämligen somna då…

Åsså åkte vi till mattemamman. Eller asså, matte lurades! Hon åkte bara och köpte mat till mig. Fatta att hon glömde köpa kex! 😯 Jäklars skit tycker jag om det.

Typ såhär... *snuuuurr*

Typ såhär... *snuuuurr*

Sen åkte vi runt runt runt.
Ja’ ba’: ”Matte…? Min skalle snurrar nu….”
Då åkte hon hem. Men jag fick inte följa med in? 😕 Iväg igen. Jag fattade noll å matte sa inget heller om vart vi skulle.
Vet ni var vi hamnade? Hos en vette! Å inte ens min vette, en annan… Matte fyllde i papper å grejade medan jag hittade en skitaläcker springtjej, skrämde en tvåbenting, knuffade omkull en annan, rev ner lite grejer, kollade vikten (38.2 kg) och flörtade med alla mänskorna (utom hon jag skrämde dårå). Ja jädras vad snurrigt.
Matte hävdar att jag fick ett stick i nacken också men det är bara hittepå för jag kände inte ett dugg. 🙂
(Kanske ska förklara mig. Det finns numera en fullvärdig veterinärpraktik på ön och jag tänkte att eftersom det bara var en påfyllning av vaccin så kunde jag göra det där. Är det nåt ”värre” åker jag till ”min” egen på Roslagstull. Grejen var att jag först glömde att jag skulle svängt av, körde ett turistvarv i nästa rondell och kommer på att jag inte har papprena med mig, ett turistvarv i nästa rondell, sen är det fem rondeller till innan vi kommer hem + tillbakaresan till vetten… // Senil matte… )

Efter det åkte vi hem på riktigt. Käkade, myste i soffan och matte kollade på tv medan jag kollade insidan av mina ögonlock… Ska fortsätta med det nu, har haft fullt upp ju! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

8 responses

  1. Sicken liten plutt du är! Jag är mycket större.
    Men attans vad det händer saker där du är! Här pålandet händer inte så mycket. Tar det rätt lugnt faktiskt. Som idag; medans jag väntar på långpromenaden ligger jag i soffan och myser.

    • ”Liten men naggande god” 😉
      Jaaaa, matte brukar säga att vi ska samla på oss lite att skriva men asså…. *viskar* Ska jag säga hur det är på riktigt? Matte är så trött när vi kommer hem så hon orkar liksom inte tänka säger hon… Å då får min blogg lida för det? Värsta oschysst liksom… 🙂
      Du är smart du! Ligga å mysa i soffan is da shit! 😀

  2. En råtta fy vad äckligt! Ja se såna som trängs, dom gillar inte min matte heller. Vi har badat i diket idag luktade mumma. Du är mittemellan mig och syrran, alldeles lagom asså.
    Tur att Du gillar att åka bil 😉

    • Det tyckte matte också… äckligt! Jag tyckte den var kul, råttan, men asså, jag tror inte den ville leka för den sprang å gömde sig.
      Göttigt att bada i dikena ju!
      Matte tycker också jag är lagom å hon hajjar liksom inte vad folk menar när dom säger att jag är såååå stor! Jag tror hon har fel på ögena… 😛
      Ajj lööööv Willy! 😀

  3. Vad det händer dig massor med saker jämt..*s*. Jag väger 45 kg, du e en liten spillivink jue 😉

    Idag är jag med husse på jobb igen och hjälper till där..:) Älskar att åka med han i bilen 🙂

    Kram grabben

Kommentera

