Mixat

Shit vad mycket som har hänt idag! Asså, när jag å matte var ute så gick vi på spåret som går runt i skogen och så kom det en tvåbenting. Hon såg skiiiitaskraj ut! Så jag tänkte det kunde vara kul att skrämmas lite, matte var inte alls med på den idén märkte jag sen… (Nä, ibland får han för sig att göra ”utfall” mot människor som uppenbart inte tycker hundar är det roligaste som finns. Jag hade kortat kopplet, som vanligt när det kommer folk, men han kastade sig mot kvinnan – som skrek i högan sky. Pinsamt! Bad om ursäkt men hon muttrade bara surt. Stackarn! //matte)

Määäh! Asså, man kan väl få skoja lite ibland? Men sen, då kom det en snabbfotare och när hon kom ikapp oss så stannade hon och gick förbi. Nemas problemas, jag kollade en skitaintressant fläck. När snabbfotaren sa ”Hej” så tittade jag upp.  Sen kollade jag fläcken igen. 🙂 Sen tog det inte lång stund så kom det en snabbfotare till å sprang förbi oss. Inga problem, han tänkte jag inte skrämma. När vi kom fram till slutet av skogen så stod han å väntade på oss! 😯

Han ba’:
”Kan du hålla den där om jag springer förbi?”
(Märklig fråga eftersom han sprungit förbi oss bara fem minuter tidigare och Lix inte gjort nånting. //matte)

Matte förklarade hur jag är å att nån som springer triggar jaktinstinkten hos hundar.
”Men det är ju inte vårat fel!”, utbrast snabbfotaren då.
Matte förklarade lite till och bad typ om ursäkt för att han blivit påhoppad (av andra hundar) två gånger. Hallåååå!? DET är ju inte hennes problem? Om andra hundar hoppar på han? Vet ni vad han sa sen?
”Jag är nämligen skeptisk till det där med hundar i joggingspåret…”

Åsså tittade han på matte så här:

0161

Då tog matte mig å gick ifrån han. Jag funderade på om jag skulle hoppa på han (mäh asså, han stod typ i vääägen) men jag lät bli…

Så gick vi hemåt. Då kom det ett stort gäng mänskor med en pyttehund och när dom såg oss så sa en:
”Å där kommer den vilden…”
Har inget minne av att jag känner den dära typen, matte kan kalla mig sånt… hon känner nämligen mig…
Men jag sa ingenting. Jag bara gick bredvid matte. Å så var vi nästan nästan hemma så kom det en hund med sina tvåbentingar. Vi ville säga hejhej men det fick vi inte… *suck* Men det var nog tur. För Monza kom å gick precis efter oss nästan och hon hälsade på den dära typen. Shit asså! Den var inte snäll! 😯
Gissa vem som fick träffa Monza då? Moi! Jädras vad hon är skitasöt!
När vi tillslut kom in så skulle matte laga mat till sig och då tjöt sångburken. Lillebror!!bibomediacom_103824
Jag försökte få honom att leka med mig men han var hungrig… *suck* Åsså skrattade dom åt mig… Scusi liksom, men minimonstret luktade faktiskt som mattemamman! Å då måste jag ju kontrollera så hon inte satt däri ju! Shit asså… vicka knäppisar dom är! 😛

Åååååh vilken underbar dag! Nu är jag trött… Ska drömma sött om snabbfotare, Monza, alla andra söta tjejer, mat å Lillebror!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

7 responses

  1. Det är så trist med de attityderna bara för att man har en stor hund. Och vaddå ”jogginspår”?! Har inte alla rätt att nyttja motionsspår??
    Klart som fan en hund reagerar om någon kommer rusandes. Konstigt vore det väl annars….
    Nästa gång en liten-hundägare yttrar sig så svarar du att din hund redan är mätt.

  2. Cool du såg ut i ryggan! 🙂

    (Håller med Katta & Doriz, trista attityder! Tur att vi bor på landet och lufsar ensamma i skogen. 😉 Jag hade små hundar tidigare och märker verkligen att folk ”tycker” mycket mer om mina stora hundar – på gott och ont, förstås!

    Ha ha, brukar också ha lust att säga ”Det är lugnt – han har fått frukost idag” till vissa innehavare av småhundar… 🙂 //Nemos matte)

  3. Men asså, vi är ju vakthundar, det ska inte smyga omkring folk i skogen, och dom ska bli rädda för oss. Varför springer dom så mycket har dom bråttom?
    Äh stå på dig du upp med nosen!

  4. Åhhh, vad folk är dumma. Stackars dig som ofta får höra sånt. Ge din matte en kram och säg att nästa gång ska hon säga snart får han äta upp er 😉

    Håller med Nemo, tur man bor i skogen.

    Fast många tycker små hundar är värre än stora, faktiskt 🙂

    Kram sötnos

  5. Katta & Doriz – Haha! Matte har faktiskt sagt det en gång ju, till en sån dära tvåbentstanta som trodde jag skulle äta upp hennes hund. Matte ba’: ”Nää, han har redan fått sin köttranson för idag” Tvåbentstantan ba’ 😯

    Nemo – Eller hur! 🙂 Jag gillar den lite bättre nu, när matte kom på att hon skulle fästa väskorna i magbanden (då fladdrar dom inte lika mycket när jag går liksom) (Jag har också haft smått tidigare, aldrig att nån sa nåt annat än ”Ååååh vad söööt!” då. Nu får jag höra att han är äcklig, ful, hemsk, vedervärdig och andra hemskheter. Nästa gång en ”bekymrad” mamma uttalar sig om min ”fula mördarhund” ska jag fasen säga ”Åh fy vilket fult barn!” Blir så ledsen på folk ibland… //matte)

    Strega – Exakt! Varför i hela friden springer dom så mycket? Å inte liksom på ett kul sätt… Dom jagar inga bollar eller studshundar, leker inte med kompisar eller mig… Vart SKA dom liksom!? 😕

    Daffie – Matte vill också bo i skogen, å om HON ska bo i skogen, då ska jag följa med! Så det så! 🙂
    Små hundar är roliga, när dom inte skäller på en, fast dom är jädrigt snabba! 🙂

    Kram på er allahopa!

  6. Jag slipper i alla fall kommentarer som ”mördarhund” och liknande men ”ful” har jag också hört…och ”Den ser ju farlig ut!” (han var vid tillfället 10 veckor gammal *stön*)…skratta eller gråta..? Lix är i alla fall varken ful eller äcklig och hans blogg hör till Sveriges roligaste. 😉

Kommentera

