Bortskämd igen

Seriöst?! Matte lämnade mig idag igen! 😯 Borde det liksom inte finnas nån lag mot att mattar lämnar sina älsklingar i tid å otid? Va?! Idag åkte hon till Strega typ. Eller nästan, hon kom hem och luktade Strega i alla fall. 🙂
Matte hade varit och kollade när Strega stod och sprang å så, som man gör på utställningar alltså… Hon blev 3:e bästa tik sa matte. Mitt betyg blir ”bella ragazza!” (= vacker tjej på Italiano)

Men okej, matte köpte grejer till mig (som vanligt). Inte för att man kan käka dom men men, det blev snyggt.

7247

Värsta tuffa halsbandet va?

7252

Mmmm, mattes påhitt… Lite fjompigt men okej då, det var mjukt och så är jag ju mattes darling…
(Båda är halvstryp och köpta på Lilla Stockholm, Kistamässan //matte)

Vet ni vad som hände förut då? Asså, när matte kom hem nu så håller jag extra koll på henne, så hon liksom inte försvinner igen.  Men det gjorde hon! Bara POFF! Borta! Ja’ ba’ Vaaaaaaaaaa?! Hittade henne ingenstans men när jag gick ut i köket så såg jag en stor grej i ena hörnet. Men det var ju inte hon ju så jag letade vidare… Gick ett par varv till men så hörde jag att högen lät lite som matte. Så jag knuffade på den. Då började den skratta! 😯 Precis som matte! Asså, nu jäklars var jag henne på spåren. Frågan var ju bara hur tusan jag skulle få ut henne ur högen… Knuffa, gräva, peta, skälla… Tillslut hittade jag en öppning och då blev JAG attackerad av högen! Shit asså! Höll på att inte ta mig ut för tusan! (Ja, jag passade på att gömma mig under en filt i köket när han inte han med i ”jaga-matte-med-pipen”-leken. Ont gjorde det, när han försökte gräva ut mig från filten, men okej… Han lyckades ju! 🙂 Att han dessutom lyckades snurra in sig själv i filten och sen knappt kom ut, det var bara en bonus 😉 //matte)

Sen hittade jag en kompis när vi var ute. Han tyckte jag hade skitasnyggt halsband så vi snackade en stund. Och just det! När jag och matte var ute så sa en tvåbenting att jag var så vacker! Hon hade haft stooora hundar förut men sen blev hon gammal å då fick hon en liten av sin trebenting. Hon ba’ –
”Men va fan är det där för nåt?! En hund?!”
Haha! Hon var ball tycker jag 🙂

Nu ska jag sova lite. Men jag har örona på helspänn så inte matte smiter igen… 😛

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 responses

  1. Men wow vilka halsband! Du är ju skitasnygg ju! Varför tar inte matte med dig på såna saker som Strega är med på? Fast det är klart, det skulle ju bli orättvist mot de andra som inte är lika snygga som du!

  2. Ja verkligen skitsnygga, tror ni jag fick nåt? Näpp nästa gång får du gå så får jag stanna hemma så blir det nog bra. Läskigt med mattehögen i hörnet, tur att du hajja att det var din matte direkt. Du ser ju verkligen groovy ut på den andra bilden…..

  3. Katta & Doriz – Visst var dom?! 🙂 Jag tycker det är lite läskigt när det är så trångt men matte tror att jag fixar det om det är utomhus så det ska vi testa i sommar. Då jädras ska jag ta storslam! 😀

    Strega – Va?! Fick du inget!? Men asså, du fick ju massa tjusiga rosetter iofs… fast dom får man väl inte tugga på kan jag tro…
    Hehe, ja vi får se i sommar 🙂
    Värsta coola killen liksom, tackar!

  4. Kanonfint halsband. Lilla Sthlm, synd vi bor så långt bort. Annars hade matte åkt och kikat 🙂

    Kram från en som legat i solen hela helgen

Kommentera

