Trafikpolisen

Asså hajja att matte är heeeeelt fel! Hon kan ju inte ens vägen hem! Idag körde hon jäääättefel fast vi åkte åt rätt håll liksom och ja’ ba’ skreeeek:
”Matte! MAAAATTEEEE!!! Du åker feeeeeeeeeeeel!! Det här är inte vägen hem! Det är feeeel!!”

Fatta att hon sket i det?! 😯
Hon ba: ”Men det är luuugnt gubben, matte hittar”
Jo tjena hörrö! Hennes lokalsinne är ungefär lika bra som hennes minne ju…  Så jag låg å höll koll på’na heeela tiden sen. Tryckte nosen genom gallret och glodde på henne i spegeln som hänger längst fram.

(Jo, en kollega ringde när jag precis kört från jobbet och sa att det hänt en olycka i Södra Länken och det var tvärstopp. ”Ta en annan väg” sa han. En jädra tur att jag känner till området så jag kunde köra en omväg runt olycksområdet. Det blev väldigt mycket slingriga och dåliga vägar men jag visste vart jag skulle. Och visst, han låg och blängde på mig nästan hela vägen… Sötnöten! //matte)

0127Sen när vi kom hem så höll matte på att köra på en katt. Med flit! 😯 Eller nästan, hon har lite för mycket hjärta för att göra sånt men hon har sagt att katterna gör illa Willy (så vaaaarför säger hon att jag ska vara snäll mot katterna då? Å inte jaga dom!?)
(Jodå, katter är söta och jag har egentligen inget emot de, förutom när de förstör lacken på bilen… Då blir jag mordisk! 😦 //matte igen)

Igår var förresten matte hos sin vette igen. Han var inte där, han hade en assistent där istället. Vet ni vad hon gjorde? Assistenten alltså? Tog blod från matte! Asså, behöver inte hon det? Hon såg faktiskt lite blek ut när hon kom tillbaka… fast hon sa att det nog skulle hjälpa vetten att lösa mysteriet med mattes onda… Undra om han kan lösa problemet med hur man får matte att ge mig korv å köttbullar till middag varje dag också? 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

8 responses

  1. Strega och Grazia – Eller hur! Man vet ju aldrig liksom… 🙂
    Jag tycker dom är tråkiga, dom vill liksom inte leka med mig! Skitaskumt!
    OM hon fick nån kaka så hade hon käkat upp den innan hon kom tillbaka för jag såg ingen iallafall… 🙂

  2. Jag var hos min vette i går. Jag hade champinjoner i örat. Så nu är det köttbullar som gäller. Fast jag tänker inte tala om för matte att det är rätt skönt när hon masserar örat när hon hällt i gucka. Då kanske jag inte får med köttbullar tre gånger varje dag….
    I dag har jag inte skällt ut lastbilen mitt emot. Inte han som kör den heller! Matte blev skitaglad!
    Hoppas de inte tog för mycket blod av matte. Hon kanske behöver en köttbulle?

  3. Katta & Doriz – Va? Champinjoner? Då hör du inte så värstans bra nu alltså? 😉
    Visst äre skönt med massage? Jag har fått det idag… görskönt!
    Oj! Va duktig du är! Fast jag tycker man kan få skälla liiite bara, eller hade han köttbullar med sig?
    Mmmm, fast om hon får en då vill jag också ha en 😀

Kommentera

