Stoltgöraren

Asså vet ni? Kalle… trebentingen som jobbar där min present finns, han hade fått en släng av mattes sjuka och GLÖMT att ringa efter min present! Så då fick inte jag den på min födelsedag, jag fick den idag istället. Men det gjorde inte så mycket, för matte köpte en ”tröstis” till mig på min födelsedag då. Hrrmmm… säg typ inget till matte nu, men jag gillar Tröstis bättre än min andra present. Vet inte om matte riktigt håller med om det. Hon brukar nämligen gömma den! Skitaelakt!
Vill ni se? Det får ni ändå… 😉

Tröstis å Lix

Tröstis å Lix

Värsta snygga va?

Men idag var matte skitastolt över mig. Först när vi var ute på långis, för det kom en svart hund mot oss och när  han såg oss så blev han dubbelt så stor! 😯 Men jag intresserade mig mer för godiset matte hade i handen, hon gillar sånt… Och sen! Då blev jag utskälld! Värsta elakt liksom! Tur att han satt fast i huset… 😕 Jag sa inget fast han gapade så öronen höll på att trilla av… Fastän jag hörde att det klickade så hade jag liksom inte tid att käka gottis just då, ville ju kolla så han satt fast ordentligt den dära gaphalsen… 🙂 SEN käkade jag godis, när jag var säääker på att han satt där han skulle. Hans matte kom ut med en hoprullad tidning… Hon kanske tyckte han skulle läsa istället för att skrika? Vad vet jag?

Sen åkte vi och hämtade min present. Skitamycket minimonster, mänskor och ljud och grejer. Och då vart matte så stolt så stolt. Fast jag var på väg att säga till den dära typen som blängde på mig, att så gör man inte! Matte tyckte jag skulle uppföra mig, så då gjorde jag det istället. Men jag tycker nog att hon kunde sagt åt den där trebentingen, nu när inte jag fick menar jag… (jaa, jag borde sagt åt honom, killen som råstirrade Lix rakt i ögonen, men jag hade annat att pyssla med. Ta Lix därifrån till exempel… Fick inte mål i mun bara… Men han uppförde sig faktiskt oerhört imponerande inne i butiken, trots att det var trångt och massor av människor som i princip klev över honom. *stolt* 🙂 //matte)

Imorrn ska jag få provgå min present, asså väskan inte Tröstis. Matte tror jag ska bli trött av det… Tss! Inte då! Jag orkar bra mycket mer än hon i alla fall! 😛 Då får ni se bild också har matte sagt, hon tog ingen idag trots att den tydligen ”satt som en smäck” på mig… Hon har så mycket konstigheter för sig…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

6 responses

  1. Tröstaren såg kul ut! Var har ni hittat den? Jag har så lite leksaker så jag behöver verkligen fler (Nu ljuger hon, hon har en hel jäkla amerika-kista full med leksaker! /Matte)
    Tycker du var skitaduktig i stan. Jag hade skällt ut han som glodde!

  2. Katta & Doriz – Den hittade matte på nåt som heter Brisak här på ön. 🙂
    Eller hur!? Jag tyckte han var oerhört ofin som stirrade så! Men matte gick iväg med mig innan jag hann varken säga eller göra nåt åt han… Å jag var så duktig att jag fick käka kex när jag låg i minimonstret sen! 😀

  3. Strega och Grazia – Matte växte lite av stolthet, det ni! Nästan så hon inte får va me i smurfklubben längre (Jao, är man över 1,60 får man inte vara med… 😛 //matte)
    Jaa, Brisak är jätteskoj säger matte och jag är böjd att hålla med, finns massa roliga tröstisar där! 😀

Kommentera

