Lite om massa

Äääääntligen!! Asså ärligt, nån måtta får det väl vara? Matte jobbar å jobbar å jobbar… Jag håller koll på alla som kommer in där. Å det har varit maaaassor med nya mänskor så jag blir lika slut som matte när vi kommer hem. Det har börjat en ny trebenting hos oss, han är lite skraj för mig men jag är jättesnäll mot han. 🙂
Å alla tvåbentingar i huset där vi jobbar, dom är typ helt kära i mig. Utom en. Hon ser helt skrynklig ut i ansiktet när hon ser mig. Fast hon säger inget dumt som en del andra gör. Fast matte säger att jag hör dåligt ibland så… Fast jag hör liksom inte dåligt, jag har bara utvecklat mitt selektiva hörande mer. Skitabra grej att ha! 😀

Vet ni om en grej? Jag har imponerat på matte! Hur kul som helst och inte bara EN gång, flera! Först en gång när vi var ute på prommis, då kom det tre små tvåbentingar med varsin hund. Två små å en jättestor. Matte vart lite halvgeleig för hon trodde aldrig att den där lilla tvåbentingen skulle kunna hålla den stora hunden. Men hon kutade iväg en bit så det var bara dom små som stod kvar. En av dom började skälla på mig å ja’ ba’
”Mäh… asså… troooor du att jag bryr mig? Tss! Jag kan blänga sönder dig utan att säga ett ljud liksom…”
Åsså gick jag å matte förbi och matte ba’ 😯 Hahaha!
Sen en annan gång, då blev jag utskälld igen av en sån dära liten (asså, varför skäller alltid dom små på mig?) Jag sket i han också… 🙂
Å sen gick jag bredvid matte skitalänge, så där som hon vill ni vet, till å med när dom dära hjulbentingarna kom med sin fjällhund. Kollade nästan inte ens på han! 😀

Fast idag har jag mått lite tjyvens i kistan… Matte trodde det var för att jag fått en märgis, sen upptäckte hon att jag haft buffé i köket… Jag tror inte hon glömmer sätta på locket till mathinken igen… *suck*

Åsså fick jag träffa pricktjejerna idag! 😀 Jag höll nästan på att putta omkull deras trebenting och matte ba’ drog efter andan. Hade nog inte varit så poppis om jag lyckats… 😕
Men vet ni? Skitaäckligt, dom berättade att en hund i vårat område blivit uppäten! 😯 Asså en liten, som blivit uppäten av en stor! Shit! Jag hajjar lite nu, varför en del blir skraja när dom ser mig. Jag är ju liksom skitastor! (Särskilt nu, matte säger att min mage är som en spärrballong, låter kul men det är det inte *raaaap* )
(Ja, en liten terrier blev påhoppad av en schäfer, huggen i strupen och avled omedelbart. Ägaren hade glömt stänga grinden nämligen så hunden var lös… Känns väldigt olustigt måste jag säga. //matte)

Dagens roligaste sökord:
strega i frysen – Det skulle va nåt! Fast kanske inte ha’na i frysen, hon fryser ju då! Men gärna liksom tja… här… 🙂

Slajd:

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 responses

  1. Just det, man måste ju sålla här i livet! :)Jag är också rätt bra på att välja ut de viktiga sakerna att höra, typ kylskåpet som öppnas och så.

    (Men vad hemskt med terriern!//Nemos matte)

  2. Haha! Skitabra egenskap! När matte öppnar skafferiet (som hon kallar det, jag säger godisskåpet) så måste man vara snabb, hon kan nämligen stänga dörrn skiiiitasnabbt! :O
    (Verkligen, ”pricktjejernas” ägare är modell pensionär och var lite tveksamma först, innan de såg att det var vi som kom där i mörkret. Förstår de helt o fullt. // matte)

  3. Challe tycker inte heller om ”tjafsiga” hundar, stora som små… han bara vänder på klacken och ignorerar dem. Och det är så jäkla skönt. 😉

    Jättehemskt med den lilla terriern. Usch 😦

  4. Jaa, han skulle inte ja’ villa va… 😦
    Coolaste sökorden va? Undra hur tusan matte skriver egentligen? Borde nog ekorreläsa från å med nu… 😉
    Krampåre!

Kommentera

