Mattecitat

Saker matte säger som inte riktigt låter riktigt riktigt….

1. ”Mmmmm! Mattes lilla corsorumpa!”
Eh? Nä! MIN corsorumpa! Okej att hon kan få ha den i knäet eller ansiktet å lite så, men den är faktiskt min!
2. ”Är du mattes lilla plutt?”
Plutt? Lilla? Mattes? *funderar* Jaaa.. okej då…
3. ”Men da’ling… så där kan du väl inte ligga heller?”
Det ser du väl att jag visst kan!
4. ”Inga hundar på bordet!”
Varför inte dåååå!?
5. ”Vill du ha efterrätt?”
Hallåååå liksom! Vilken fråga!! 😯 ”Vill du ha…” jisses…
6. ”Inte hoppa!”
Okej. Men svara då på hur i hela friden jag ska nå upp å pussas då?
7. ”Är du mattes lilla magra skrälle?”
Jaaaa, jag får ju liksom ingen mat!

Matte förklarar:
1. Corsorumpor är goa, men bör hållas på bekvämt avstånd från ansikten och huvuden…
2. Tja, jag ser honom fortfarande som valp och blir skitförvånad när jag ser oss två tillsammans på bild eller i en spegling i nåt fönster. Tänker ”H-ete vilken stor hund!”
3. Ibland undrar jag om han har gummi i lederna… Kan ligga med ”bruten nacke”, som en korkskruv och i alla omöjliga positioner… typiskt corso?
4. Nä, när jag äter vill jag inte ha hans nos på bordskanten. Han brukar trycka nosen mot kanten bara men eftersom han får äta ifred så borde jag också få göra det?
5. Kommandoord? Njae, men han vet vad det betyder. Frågar jag om efterrätt så kutar han ut till skafferiet där kexen finns. 🙂
6. Nä, han blir så där galet glad ibland och vill gärna hoppa, men det har blivit fasligt mycket bättre sen jag började använda klickern 🙂
7. Det har varit klurigt att få upp honom i vikt, och nu när han varit kräksjuk och fått äta skonkost rätt länge så är han smalare än tidigare. Mattes lilla skrälle!

Asså… vet ni? Matte har typ lämnat mig ensam både igår och idag. Igår skulle hon kolla på isbrytare och idag åkte hon till sin flock. Liksom utan mig… 😕 Fattade ingenting. Matte sa nåt om att nån ”kusse var allergisk”. Hmm… får byta schampo dåra kanske? (Ja kusinens allergi blir bara värre så Lix fick stanna hemma. Tyvärr reagerar han på ”mig” också. Får se till att ha ”absolut hundfria” kläder på lager, hur nu det ska gå till… 😉 😛 //matte)

Just det! Kom på en grej till, som hände när matte kom hem å vi gick ut i skogen. Fatta att det kom värsta stora fjällhunden, å han släpade på två hjulbentingar!! Hjulbentingar är skitafarliga, dom kör på en ibland…
Men precis innan jag hann börja skälla ut dom så proppade matte in massa godis i munnen på mig, hehe! Hoppas vi träffar dom igen snart… 😉

Lite bilder från idag då:

_5819
Vilar lite efter frukost bara…

_5824
Mattes knasidé…

_5832
Syns mina vita hårstrån? Matte är sjukt fascinerad av dom…

_5890
Försöker klia ut hormonerna… Matte säger att jag borde försökt skaka ut dom också men hallå eller? Kan ju inte göra det samtidigt ju!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 responses

  1. Skön stil på sista bilden, he he! 😀 Matte brukar också prata sådär med mig, hon kallar mig sin lilla snutteplutt (45 kg snutteplutt…//matte)och annat larvigt…men om det gör henne lycklig, så ok!

    (Du får väl ha ett ombyte ute i garaget 😉 //Nemos matte)

  2. Undra om dom har nåt fel på ögena? Vi är ju liksom värsta stora tuffa machohundarna ju! 😉
    (Jaa, det får bli nåt sånt. Tycker det är synd att kusinen ska få andnöd och annat dåligt bara för att min bebbe är fyrbent… 🙂 //matte)

  3. Märkligt hur man kan vara allergisk mot Lix. Det borde ingen vara. Matte kallar mig en massa trams också. Dom tycker om sånt. Ser inga vita hårstrån men en rosa liten corsotunga 🙂

  4. Håller med du! Det borde vara straffbart att vara allergisk tycker jag… 😛
    Fast det killar rätt skönt i kroppen när hon låter så där fjompig tycker jag 🙂
    Syns dom inte? Matte kollar nog extreeeemt noga tror jag, jag ser inga heller… Nämen det är min underläpp ju 🙂

  5. Pingback: Lite om massa « Lix - cane corson med rätt att charma

Kommentera

