Frisk fast sjuk

Jag har fått en fruuuuktansvärd sjuka! Fast den drabbar nog matte mer än mig tror jag. Näää, inte kräksjukan, den är jag frisk från så nu säger matte att jag ska få äta massa saker för att gå upp i vikt igen. Inte mig emot, mat är gott! 😀

Men min sjuka då? Den är hemsk! Den har satt sig på hjärnan och stänger av både skallen och öronen ibland. Huuur konstigt som helst! Och den slår till när man minst anar det! 😯

Som igår, jag å matte skulle gå en luuuugn å sansad promenad i skogen. Trodde hon ja! TOTTE!!! Jag gillar skogen, man hittar alltid nåt skoj, som Totte t ex… 🙂
Så matte gjorde som Tottes husse gör med mig, släppte mig lös så jag kunde leka ordentligt. Så vi kutade omkring där ett tag åsså…. Det var då det hände, sjuuuuukan slog till.
Jag: ”WOOOOOOW! Totte! Lukta här! Va e de’?”
Totte: ”Åååååh!! Studshundar!!”
Jag: ”Kom igen! Vi kanske kan leka med dom!?”
Totte: ”Jag är på mannen!”
Så kutade vi in i skogen men Totte är ju liksom typ inte spårhund så han tappade lusten eller lukten kanske, efter ett tag och kutade tillbaka. Men min sjuka tryckte ner nosen i backen och så kutade jag vidare….
Efter en stund hörde jag matte långt borta, så då sprang jag tillbaka, men preciiiiis när jag var framme så dök sjukan på mig igen.
”Äääh! Totte! Kom igen nu mannen! Vi drar!”
”Ooooiiiiihhhhooooo!! Jag kommer!!”
Så drog vi en repa i skogen igen. Åsså stack Totte tillbaka igen. Asså den killen har verkligen ingen uthållighet… Sen hörde jag matte, kutade tillbaka, sjukan slog till, kutade iväg, kom tillbaka, kutade iväg, kom tillbaka…. Jädras sjuka asså… Blev ju helt trött!
(Snacka om att jag blev vansinnig på honom, katt-å-råtta-lek så det stod härliga till. Visst, han kom när jag ropade, men att få honom att stå still i mer än fem sekunder..? Icke! //matte – blev också helt slut)

När vi kom hem så fick jag mat, sen låg jag å matte i soffan å softade lite men hon gick efter en stund. Påstod att jag snarkade så hon inte kunde höra fladderburken! Tss! Elakt förtal säger jag!

På kvällen slog sjukan till igen. Matte sa att vi skulle ut och gå prommis. Jag fattade ingenting! 😯 Seriöst! Jag hajjade inte vad hon menade! Är det illa då? Fast sjukan släppte efter ett tag och då fattade jag (vilken jädras tur! Tänk om matte gett upp åsså hade jag fått gå pinkenödig jättelänge då?!)
(Ja, nu har det slagit slint i skallen, igen. Ibland förstår han ingenting. Bligar på mig med förvånad blick och försöker lista ut vad jag egentligen menar när jag säger ‘sitt’, ‘kom’, ‘vi går ut’. När blir han vuxen tro? 😛 //matte)

Vet ni vad det bästa med att bli frisk från kräket är? Förutom att jag får behålla maten i magen dårå… Att om man ser ut som på första bilden, då får man göra som på den andra bilden… hehe! (Tyvärr var kameran trött så bilderna när han hade hela huvudet i kastrullen, och bara öronen stack upp, blev det skräp av… *suck* //matte)

Mäh! Måste'ru blixtra först?! Jag är hungrig NU!

Mäh! Måste'ru blixtra först?! Jag är hungrig NU!

Sådärja! *smask*

Sådärja! *smask*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

14 responses

  1. Japp vi känner till den sjukan. Strega säger Scusi, jak pratar bara italienska.
    Ibland är hundar från Pluto och människor från Tellus.
    Matte säger att man kan ta studshundarna i munnen och lägga dom på grillen när man ändå håller på.

  2. Känner igen det där… Lagom irriterande ibland, särskilt om man har bråttom… *ler*
    Helt riktigt! Från två olika planeter, helt klart! //matte

    Haha! Perfekt! Jag ska se om jag kan dra hem en till matte nästa gång jag får nys på en.(Nähädå! Här ska inte släpas hem några rådjur! //matte) Fast dom är ganska stora, du får komma hit å hjälpa till tror jag 😉

  3. Pingback: Darkangel och Mumma » Attackhunden slår till

  4. Oj, vad busig du är….inte sjukdom alls 😉
    Jaga är jättekul, men Lix du måste komma tillbaka när matte ropar på dig, för annars får du aldrig springa lös. Jag lärde mig det :)Fast ibland hör inte jag heller…*s*.

    Kram på dig

  5. Tss! Busig?! Jaaaag?! Iiiinte då… 😉 Chaaarmig!
    Matte brukar ha lååååång lina på mig i vanliga fall men vi skulle ju bara gå lugnt o stilla å inte träffa Totte var det tänkt… 🙂 Det tycker jag var bra, helt lössläppt! 😀
    Krampåre!

Kommentera

