Smått men inge gott

Vet ni?! Jag har typ sett vääääääääääärldens minsta hund! 😯 JO! Det är sant! Han var skiiitaliten, till å med för å vara vavva tydligen. (Jaa, det var en ettårig chiuaua, modell pytteliten ”Vi hade hoppats han skulle bli större” förklarade stoooora husse. Vavvor är små, den här var dvärgvavva… 😕 //matte – förundrad)
För det var en hund, matte sa det, fast han hade kläder på sig så han inte skulle bli blöt.
Somliga har det bra…

Inte jag. Jag har det inte bra. Kommer ni ihåg att Bosse väckte mig med sitt kräk förut?
Igår, då fick jag mat när matte skulle äta sin mat. Allting helt som vanligt alltså. Käkade, matte kom tillbaka, sen gick hon å hämtade svartvatten och det var då det hände. När hon kom tillbaka så partytrickade jag lite. Kräääääääääääk! Nödvändigt liksom. Käka å sen ba kasta upp det igen. Onödigt värre! Och gissa sen då?! Då fick inte jag nån mera mat! ALLS! Hundplågeri asså… Fast magen var ju helt kaotisk så det var nog bra. Har varit lite tjall i kistan den senaste veckan, tror det var nåt jag hittade ute som störde till det… Men nu får jag godis istället. Skitagoda! Matte är värsta avis på mig som får äta dom, för hon är lite klantig. Varje gång hon ska stoppa en sån där i munnen så tappar hon den på golvet och då vill hon inte ha dom för dom är smutsiga. Så då säger hon att jag får ta dom, schysst va? 😀 (Man fååår luras lite när det gäller att få i hunden de gigantiska Canikur-tabletterna, eller hur? 🙂 //matte – smarting)

Idag åkte vi till mattemamman för att ge Lillebror tårta, han blev visst 30 i onsdags. Det är en bra ålder säger matte, hon vaknade på sin trettioårsdag å ba’ var skitabra, skitasnygg o suuuuperklok, bara över en natt liksom. Så blev hon allt det där. Asså, hon var ju säkert bra å allt det dära innan men då blev hon allting gånger hundra typ… 😀

Matte tyckte typ att hon är världens bästa storasyster för hon köpte en papperslapp som det stod ”Jeff Dunham” på till Lillebror. Vaddå köpa liksom, hon kunde ju lika gärna skrivit det på en lapp å gett till han… eller?

Tror ni jag fick smaka prinstårta? Nääää

Tror ni jag fick smaka på Lillebrors prinstårta? Nääää

Inte ens när jag såg ut så här!

Inte ens när jag såg ut så här!

Fick leka med Brynästrasan å Lillebror iaf!

Fick leka med Brynästrasan å Lillebror iaf!

Nu ska jag sova en sväng innan matte får för sig att vi ska ut i regnet innan vi går å lägger oss…. Nattinatt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

9 responses

  1. Vaaaaaaaaaaaa, fick du inte smaka på den coola tårtan…sicka taskisar…
    Fast om du mår som du gör i magen så ska du vara försiktig…:) Har ni provat majsvälling, undrar matte ? Det får alltid jag när jag är kass i kistan…testa med ris i också om du inte vill äta vällingen rakt av…

    Kram på dig snyggo och hoppas du blir bättre i magen snart

  2. Men asså, det stod väl Lix på tårtan?? Tyckte jag i alla fall! Min matte var tillsammans emd en kon ditopr en gång. Han vann sm i prinsesstårta. Sedan dess är matte lite kinkig när hon äter: nej, förmycket grädde, för lite vaniljsås etc. Tårta är väl tårta?!
    Såna däringa godisar får jag med ibland. Skitagoda!

  3. Daffie – Näpp! Inte en endaste smula fick jag! Fast jag fick paketpapper att leka med av Lillebror, alltid nåt! 🙂
    Jepp, fick majsvälling imorse, gick inge vidare… Så till middag fick suuuupersmaskig fisk med ris! Mums!
    Kram påre!

    Katta & Doriz – Precis! Jag tyckte också det stod det men nähä…
    Hehehe, exaktemente! Tårta som tårta liksom 😛 OM man nu får smaka nångång….
    Visst är dom!? Stackars matte som klantar sig å tappar dom hela tiden 😀

  4. VEM kan motstå en sån blick!? Fast jag brukar inte heller få smaka…matte säger att den som inte borstar tänderna inte får äta nåt med socker! Knäppmatte…

    (Ett tips från veterinären vid magproblem är att ge lite A-fil eller liknande, hjälper bakteriefloran på rätt köl igen.//Nemos matte – som har alldeles för mycket erfarenhet av magsjuka hundar…)

  5. Nemo – Matte har tyvärr tränat Lillebror att inte ge mig nåååånting! Värsta dåliga tycker jag!
    (Det har jag gett tidigare, bara för att han tycker det är gott, men det låter logiskt så jag ska blanda lite i ”skonkosten” imorrn också och hålla tummarna för att hans mage lugnar sig. Blir ju smått nervig eftersom förra hunden hade både kronisk enterit och dito colit… ”Maghund” av stora mått… tyvärr… //matte)

  6. Asså jag har alllrig träffat en sån liten hund. Dom håller inget bra vad, jag menar att tackla och så. Matte säger att jag ska vara lite försiktig med syrran och hon väger 20 pannor. Taskigt med tårtan, du borde ha fått. Matte tipsar om vomburgare, det får jag när det rasslar i kistan. Hoppas att du kvickar till dig. kramizar

  7. Nä… jag behövde liksom ba’ peta på han lite så vinglade han till… 😯 Jaaa, de dära små får man va försiktig med, samma med Monza liksom… Man får liksom tacklas lite försiktigt sådär. 😉
    Matte har fixat fisk å ris till mig, men jag ska säga till om vomburgare, det låter smaskens!
    Hoppas jag med, så man får lite riktigt käk snart! 😀

Kommentera

