Pytonväckning

Å matte som trodde hon skulle få sova hela natten… Fast det trodde typ jag också… Jag tror Bosse hälsade på inatt och tyckte att vi skulle partytricka lite. Mitt i natten liksom! Hallåååå? Då ska man ju sova! (Just det… //trött matte)

Väckte matte med ett fint hulk-hulk-hulk-huöööölk-kräääääääääk-ljud. Inget trevligt alls… Det liksom drägglade i munnen och blev bubbligt… Bläsch! Matte tittade på mig med sorgsna ögon, smekte mig på kinden och torkade kräkset. Fast jag mådde inte bättre ändå 😕 Så matte tyckte vi skulle gå ut, då kom kräkset från andra hållet!! 😯
Roligare kan man ju ha på en söndagmorgon liksom. (Halv fyra drog han igång, mattes stackars plutt //matte)

Undra om det är slut på svälten nu? Jag fick liksom bara välling till frukost. Och ris (bara!) till lunch… Den åt jag inte upp, bara blängde på matte i hopp om att få nåt mer… Men icke. Där gick man på en nit serru… Fast på kvällen fick jag mat. Välling, riset lurade hon ner under vällingen och blandade i lite vanlig mat. Skitagott var det! 🙂

Annat var det igår! Då var jag å matte å lekte i Gröna Havet och sen långt in i skogen, för matte är lite anti-social… Vill typ vara ifred ”utan störningar” som hon säger. Å vet ni!? Solen sken! Lite. Men tillräckligt för att mattes Svarta Låda kunde få lite motion också. 🙂 Kolla!

Oooooiiiihh!!!

Oooooiiiihh!!!

Vaddå Dumbo?! Vem är det? JAG??

Vaddå Dumbo?! Vem är det? JAG??

Just ja, solbilden också

Just ja, solbilden också

Efteråt chillar man med en märgis

Efteråt chillar man med en märgis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

13 responses

  1. Usch, stackarn! Hoppas verkligen inte han fått hundkräksjukan! Den brukar ju gå vid den här tiden på året. Sprids genom direktkontakt och bajshögar. Perfekt med folk som inte plockar upp…
    Hoppas han kryar på sig!

  2. Katta & Doriz – Det hoppas jag också att det inte är. Han var fortfarande lite körig i magen nu på lunchprommisen, men jag hoppas det är av andra orsaker (kommer blogginlägg om det sen)//matte

    Pia – Jaa, det är en staaaaaaaackars corso som gärna vill vara jättejättejäääättenära matte nu… 🙂 //matte

    Enya med matte – Kryar på mig så gott det går! //Lix

    Emma – Tackar! 🙂 //matte

  3. Eller hur är det skitasynd om mig?! Jag tycker matte ska låta bli att jobba å baaaaara ta hand om mig!
    Hoppas jag med, inget skoj det hära…
    Ooooh! Kraaaaaaaaaaaaam påre springtjejen! 😉

Kommentera

