Uppdatering

Jaaaaa nu har det verkligen gått så långt att jag knappt kommer ihåg vad som hänt… typ…

Fast igår kom jag ihåg nästan allt ifrån, för jag träffade en tjej på nattisen! 😀 Hon var liksom lite instängd först men hennes matte öppnade åt mig, schysst va? Hon var typ 10 men hon kunde leka himla bra för att vara ”tant” 🙂 Jag tyckte hon luktade gott men hennes matte sa att det var omöjligt… Vet ni vad jag sa då? ”Mäh asså, jag är hund, jag är kille, jag är corso… Aaaaalla tjejer luktar gott!” 😉

Å vet ni vad som hände på morronen då? Jag skulle vara lite snäll å skydda matte… Då skrattade hon åt mig!? Fasligt oförskämt om du frågar mig…
Asså, så hära – Precis när vi gick in genom porten efter morronbuset så rusade jag i förväg å ba’ : ”ATTAAAAAACK!!!”
Matte ba’: ”Men asså, da’ling… Det är ju ingen där!”
Ja’ ba’: ”Määääh hallåååå?! I förebyggande syfte liksom… IFALL det skulle va’ nån buse där… som typ Tim eller nåt…”
Matte ba’: ”Men Tim är ju inte farlig, han är sheltie och gammal farbror”
Ja’ ba’: ”Tycker du ja….”

Matte hajjar liksom inte så mycket ibland… Det finns maaaassor med spöken (som konstigt nog försvinner så fort hon kollar på dom 😕 ) och farliga mänskor överallt… (Ja, Lix är inne i nån andra eller tredje spökålder. Ibland får han för sig att damer med rullator är jättefarligt, ser osynliga spöken och skäller ut stackars oskyldiga människor så går och funderar på annat än att bli utskällda… *ler lite* //matte)

Vet ni vem jag träffade mer igår då? Kartongkompis! Och mattes godiskompis! Matte gillar han, för när han lämnar mänskogodis till hennes jobb så brukar han smita in till henne och ge henne en chokladbit. Jag tycker han borde ge mig godis också! Fast matte får baka till mig, hon har ju till å med fått ett sånt dära recept ju! Hoppas hon bakar imorrn. 🙂 Idag har hon visst inte tid, hon har isbrytare i öronen nu nämligen. Det går visst bra för hon skrek ”Jaaaa!” alldeles nyss (jepp, lyssnar på DIF-Brynäs i webbradion //matte)

Just det… vädret har varit ungefär sådär skittrist… Kolla!

regn

Så det har ju liksom inte blivit några nya från Svarta Lådan men jag lät matte välja ett par gamla… 🙂 Bara för att liksom…

lixstrand1

Jag tycker liksom det är onödigt att blöta ner sig, bäst att springa i sanden för att inte riskera nåt…

Sen en favorit i repris (enligt matte jallafall, hon skrattar alltid när hon ser den här…)

lixplanka

Sådär ja… En liten uppdatering, det kanske kommer mera imorrn? Pussåkram!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 responses

  1. Tack för utmärkelsen!! Vi är såå stolta. Vakta måste man jag såg en skummis i fönstret förut och morrade jättefarligt, matte sa att det var husse som spegla sig men vad vet mattar. Jag tycker att Du är duktig. Vädret är väl bara för trist. Vi har massor med is som det regnar på inget roligt alls, man ramlar omkull.

  2. Katta & Doriz – Exaktemente! Måste ju liksom visa att man är en riktig tuffing å kan skydda matte liksom… 😉 Klart ni ska ha en utmärkelse! 🙂

    Pia å Strega – Vassego! Den är välförtjänt!
    Haha! Du är så underbar! Eller hur? Vad vet dom liksom..? Skitatrist väder, både matte å jag halkar omkring…

    Nemo – Varför bära som alla andra liksom? 😉

Kommentera

