Årskrönika för 2008

Jag ska göra som matte, en årskrönika. Fast jag tar nog med lite andra kategorier tror jag… Okej, då kör vi! 😀

Årets:

Leksak

Kvack!

Kompis – Totte tror jag, eller Monza eller nej, Tilda!

Blogg – Det finns ju så många bra ju!! Okej, topp 3 då:
Doriz
Strega
Pappa

Kommando – ”Opp-i-soffan” Bättre sent än aldrig va? 😉

Dag – Det var nog när jag vann på en sån dära utställning nere hos pappa. Det var kul! För jag fick en leksak! 🙂

Tjatigaste – Matte med sitt jädras ”saaaakta”. Jag gååååår ju sakta! Det är hon som har för få ben så hon inte hinner med ju!

Bästa – Förutom matte dårå? Varje gång jag träffar nån av mina kompisar å vi får leka.

Tjej – Jag har träffat Strega IRL ju! Hur bra är inte det? 🙂

_9979

Fundering – Var tusan tar alla spöken vägen när matte tittar på de? När jag skriker åt henne att det är spöken i skogen så sticker de så fort hon tittar åt deras håll. Mycket märkligt.

Förlust Brorsan... 😥

Godaste – Mattemosterns schiiiiskäjk… Den var god! 😉

Snusläpp

dubbelsnus1

Mest lästa inläggDagis is no more Fast jag tycker typ inte att det räknas för det var faktiskt matte som skrev det!

HundforumDoggyworld Matte hänger typ där varje dag!

Tvåbenting – Hmmm…. svårt det dära eftersom matte typ är ”utom tävlan”… Kaaan vara mattemamman eller pappamatten tror jag. Två favoriter faktiskt!

Trebenting – Hmm…. samma grej dära ju! Lillebroren, Jätten, mattemorbror eller grannen… Oh! Kartongkompis glömde jag ju! Nästan… 😉

Kommentar – Enya å matten på inlägget ”Lite om mycket”:
”När jag å matte var ute en gång kom det åxå en snubbe å kuta. Men när han såg mig så sprang han upp för en slänt å försvann hehe.. han kanske springer fortfarande..”

Kramgoaste – Tja… vem är INTE kramgo?! Fast jag gillade att kramas med min brorsa, å med mattes ”syrra”, å Lillebror, å typ aaaaaaaaaaaaalla som läser hära *kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 responses

Kommentera

