Äääääntligen!

NU har hon fattat! Shit asså… Snacka om trög matte man har liksom…
Hajja att VI ska ligga i soffan, inte bara hon. VI två. Tillsammans! För en vecka sen fattade hon det och försökte få upp mig i soffan men nähänä… Sååå lättlurad är jag inte. Hon fick säga till mig typ sjuttiarton gånger innan jag studsade upp och gnölade ner mig bakom hennes ben.

Bildbevis (Kan lova att det var bra knöligt att få till en bild med 40 kg corso över sig… 🙂 //matte)

3156

3262

Just ja. Matte var å handlade lite igår, och nästan som vanligt så kom hon hem med en grej till mig! 😀 Vaddå ”bortskämd”??
Tss! Inte då! Eller? 😉

3150

En piplarv! Yeay! 😀

Näää, nu ska jag hoppa upp i soffan med matte igen… hehe…
(Det som är lite spännande är att, så fort jag går därifrån så hoppar han ner från soffan och går o lägger sig i sin egen säng… Och att få upp honom i soffan är ett jäkla tjat men jädras vad mysigt vi har det! OCH! Inte nog med det, vi har mycket bättre samarbete på våra promenader också. Om det beror på soffliggningen eller att träningen gett resultat låter jag vara osagt, hur som helst, en vinn-vinn-situation 🙂 //matte – fattar långsamt… 😛 )

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

13 responses

  1. Jag ligger i mattes säng varje natt. Man ska visa att man gillar dom! Och att ligga nära är ju ett bra sätt, tycker jag. 😉 Ibland gnäller hon lite (som när jag vaknar med knäna under hakan eller fötterna hängande utanför, för att han fyller ut hela nedre delen av sängen//Nemos matte) men oftast tycker hon att det är lika mysigt som jag. Och jag är typ större än du… 🙂

  2. Jag tror inte på det där med att inte låta hunden vara i soffan eller sängen. En flcok delar sovplats/viloplats. Tjafset om dominans och att hundar som får vara i soffa/säng tror att de är högre i rang lyssnar jag inte på.
    En flock är en flock: de lever tillsammans. Gör de inte det så fungerar inte flocken. Meningen med en flock är att djuren ska vara ett skydd för varandra, så att inte enstaka djur blir utsatta. Det säger sig väl självt att en flock ligger tätt. I alla fall den här flocken! /Doriz Matte

    Sån däringa larv fick jag i julklapp. Den piper som fasingen! Skitkul!!! Och jag ligger också i soffan med matte. Så mysig ju! Sen sover vi sked i sängen med. Härligt som bara den. /Doriz

  3. (Anledningen till att han inte fått vara i möblerna har varit strikt praktisk, fördelarna har dock övervägt har jag märkt *bättre sent än aldrig* 🙂 Däremot sängen får han inte vara i eftersom jag är allergisk. Men jag håller med dig, det stärker flocken att vila tillsammans, och golvet blev hårt i längden 😉 //matte)

    Visst är den!? Hur kul som helst! Fast jag får bara leka med den en stund, matte sa nåt om ont i öronen… Fattar ingenting… Får larvisen ont i öronen om jag biter han? 😛

  4. Daffie – Hehe, matte har järnkoll på mig. Hon blir skitasur när jag biter bort själva pipen… Dumt egentligen, då piper det ju inte längre så då borde hon ju bli glad liksom… 😕 😉

    Strega – Jepp! En pipbacill! 😛

  5. men hej där charmtroll1!!
    40 kg är väl inget !!
    Min matte får inte heller luft när jag väljer hennes knä framför det hårda golvet…
    hälsningar från en njuffe som tassade in på lite blogg koll

Kommentera

