Snart ere hjul :)

Oj vet ni idag asså… Värsta coola dan! Jag å matte åkte till jobbet å allt var som vanligt, tills efter en lång stund.

Bild från fotosearch.com

Bild från fotosearch.com

Då kom det en sån dära ”Svarta kostymen kille”-hund (Men In Black-hund //matte översätter)
Mäh han asså, han hette Oliver och han kunde typ nästan inte andas. Så här lät han: ”Shhhhh-snrrrrr, Shhhhh-snrrrrr”
Hehe, lät skitkul! 😀 Och när han sprang så ba’; ”tripp-tripp-tripp-tripp”

Sen åkte vi till det dära stället som inte jag får följa med till, fast det är rätt okej, jag behöver inte vänta så länge. Men matte glömde köpa kex till mig… *suck* Hon köpte bara massa såna här:

2993Å vet ni? Inte en enda är till mig!! 😯 Kat-a-strooooof! Matte säger att jag typ kommer få massa paket ändå, av mattemamman å alla andra i flocken… Hmmm… fast jag tyckte jag hörde nåt om nåt märgben och nån kartong också… 😉

När matte höll på med det dära kartonggrejsandet, då började det lukta nåt så ljuuuuvligt från ugnen… Blev helt liksom oooaaaahh! Fast det bränns lite om man nosar för nära… 😕 Vill ni se vad det var?

30171
Blodpudding! Mumsfilibaba! 😀
Blev alldeles drägglig ju! Men inte fick jag nå’! Skitataskigt! Inte ens när jag la huvvet på sne sådära sött! Asså fatta?! Inte_ens_då! 😯
3020
Är det illa då? När man inte ens får nåt när man ser sådär söt ut?
Men okej då, jag fick när vi var ute på prommis. Gott!

På kvällen sen satt vi och skrattade åt den hära killen (Jeff Dunham //matte). Asså seriöst, killen är värsta hundkomikern! 😀 Körde störsköna skämt om vavvor, fick ju ont i magen ju! Och matte fick blött i ögonen, så mycket skrattade hon. 🙂 Hon gillar den dära Peanut å Melvin bäst, men jag gillar José, för då får man liksom ”två-i-en”, komiker OCH en pinne! Hallåååå!? Hur bra är inte det?? 😉

Nu ska jag stånga matte så hon går ut med mig och hon kan gå å lägga sig. Hon har typ störtdålig disciplin på sånt… Jag sover när jag vill… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 responses

  1. Nemo – Typ! Hon har fått för sig att jag inte ska tigga… Mäh liksom, det där är ju inte tiggeri! Det är bara en enkel förfrågan ”Matte, kaaaaaaaaaaaan jag inte få lite gott, snäääääääääälla? Snällasnällasnällasnällasnällasnällasnällasnällasnälla!”
    Hehehe!

  2. Men ååååå, med den blicken och den underläppen hade du kunnat få min matte att ge dig vad som helst! Så det är tur att du inte
    är här!
    Vettu; jag har sett julklapparna! De ligger i stora strumpor i garderoben! Först hängde de framme. Jag vaktade stenhård. Men då gömde matte dem!

  3. Katta & Doriz – Rackarns! Då skulle man ha bott hos dej då! 😉
    Ooooh! Paket! 😀 Å matte har bakat kakor! Fast jag får inte smaka (så klart *suck*) för det är choklad i dom
    Hehehe, du är ju värsta vaktisen ju! Skitabra att du vaktade dom, fast synd att matten gömde dom… 😕
    Pusspåre!

  4. TACK lille-Lix Matte för det du skrev i våran blogg.
    Även om vi aldrig träffats i verkliga livet så känns det som vi känner varandra ändå.
    Å duuu, boka 13 juni 2009, för då är det utställning igen på RBK 😀
    KRAAM tillbax å pussa lixen från oss. 😉

Kommentera

