Gott å blandat

Ja jädras! Matte har ju liksom inte tid med nånting… Förutom mig typ… Hon jobbar så hära aaaaasmycket så vi liksom inte får komma hem i tid. Ska jag tala om en grej att jag inte tycker det verkar så bra att hon jobbar när hon liksom bara stönar att kroppen gör ont? Asså, först var det ju näsan och skallen som gjorde mest ont, men nu gör det visst ont överallt så jag måste liksom tänka mig för när vi är ute å går. Får se till att snöret hänger ner och inte är spänt för då gör det ont. Fast ibland glömmer jag det… 😳

Oh! Jag träffade en tjej på våran nattprommis! Värsta bustjejen liksom för hon kom rusande från ingenstans och ba’ skreeeek! Jädras vad rolig hon var! Fast hon visade sina tänder för mig också. Hallåååå?! Om man först säger att man vill leka, då får man väl stå sitt kast va? Matte säger att ”ger man sig in i leken får man leken tåla” Och hallå, jag var ju skiiiitaförsiktig ju! Hon var ju liksom mycket mindre än jag! (Ja, han uppförde sig verkligen som en gentleman mot den framrusande tiken som visade sitt garnityr för honom. Var jätteförsiktig och snäll. Helt underbart att se min lugna fina kille, jämfört med ”skrik-Fia” 😉 //matte)

Just ja! När jag å matte var ute vid jobbet å gick så stannade det ett minimonster å han som satt däri frågade om matte tänkt avla på mig. Jag vet inte riktigt vad ‘avla’ är för nåt men det låter rätt äckligt… så nej tack. Men då sa matte att jag inte var avelsmaterial, då fattade jag ännu mindre ju! 😯
Killen ba’ – ”Är han dålig i psyket eller?”
När matte svarade nej så började jag visst skrika åt en snubbe på andra sidan gatan. Mäh ursäkta då! Han började ju!
Killen ba’ – ”Jamen dåså, han var jättefin. Gillar han barn?”

Då sa matte igen att jag inte var avelsmaterial för min svans ska tydligen inte se ut så enligt nån standard åsså var det nåt med ögonfärgen också… Vet ni vad killen sa då? Att det inte gjorde nåt för han hade en tik hemma som var en blandning mellan bullmastiff å nåt till. Så då gjorde det inget att jag inte ser ut som nån standard. 😕 Skumt…
Han hajjade nog att matte inte var så inne på att avla på mig så han stack med en rivstart ba’ wrooooooooooom!

Å matte har fått en ny sångburk, den verkar rätt bra. Hon har filmat mig när jag dödade Kvack… fast det var med den gamla 🙂 Hon ska nog ladda upp den sen nån gång när hon orkar *blink blink*

Här är en bild från nya sångburken i alla fall:

Pinnepaus

Pinnepaus

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 responses

  1. Matte säger att hon ska avla på mig, jag tycker också det låter skitäckligt. Vad är det för fel på Din ögon? Vi tycker att dom är skitsnygga. Hoppas att inte Du har börjat hosta efter din matte var på samma utställning som jag. Ska Ni åka till pinnhuset över jul?

  2. (Ah: så det är så man hittar lämpligt avelsmaterial till blandisavel. Seriöst! /Matte)
    Du som är så snygg borde de kopiera i många Lixar tycker jag! Jag tex vill ha en Lix! Men mattemamma säger att jag inte får någon lillebror i år heller….

  3. Strega och Pia – De är visst för ljusa sägs det, mäh hallå, jag ska ju ba titta med de! 🙂
    Näpp, inte jag – men matte… Hon hostar… 😛
    Näää… skitatrist. Det är visst nån som betalat pengar för att få va där då…

    Katta & Doriz(Jepp, man hittar en snygg hund på gatan och frågar sig fram… typ… //matte)
    Hehehe! Kloning! 😀 Då skulle man kunna klona dig också! Fast jag ska få en lillebror, men det är typ om jättelänge…

  4. Folk är tamejkatten inte kloka, jag har fått samma fråga om min Chriz (Det är tokroligt att avla //C) 😉 Det är samma sak med katter jamen jag har ju en skogisperserblahablaha så jag kan väl få låna din hanne. *muttrar*
    (Jag har faktiskt fått ett barn som är världsvinnare //C igen)

    Jag gillar oxo dina ögon

    Puss på nosen!!

  5. Mami säger att jag ska avla.. vet inte hur det funkar bara. Än har det inte hänt något konstigt… men det pirrar i kroppen när jag ser brudar, det kanske har med det att göra??

    Hoppas ni blir friska och krya innan juuulen..
    Kramar Calle och gänget

  6. MyyZz – Ja ibland undrar jag hur det egentligen är fatt med dom dära mänskorna, dom beter sig så knasigt ibland…
    Tackar tackar! Pusspåre!

    Calle och gänget – Oj! Hmmm, du får tala om sen vad det var för nåt och om det var äckligt… Jag är som du, pirrar störtskönt i kroppen när det är damer i närheten…. 😉
    Kramas påre!

Kommentera

