Massa om massa

Lysmask?

Lysmask?

Asså, syns man eller syns man?! Ser ju ut som en jädras lysmask när jag är ute! Men men, matte säger att det är bra att jag syns eftersom jag ”far” så mycket… Eh!? Vaddå, ”jag som far”, det är ju hon som inte hänger med i svängarna ju! 😉 (Klicka på bilden om ni vill se den större //matte)

Just det, det är ju snart sån dära hjul och apropå att synas så hade matte beställt ett reflexsnöre som jag skulle ha henne i. Jisses säger jag bara! MEN! Det var så smalt så jag tänkte att det hära kan ju aldrig hålla för henne… 10231

Då gjorde matte en snäll grej, hon satte upp reflexsnöret i trapphuset och en lapp där hon skrev att den som ville ha eller bara ville att dens hund skulle synas, fick ta. Å där hängde det en hel dag så matte trodde nästan att ingen ville ha det… Men DÅ! Trolleri! Snöret hade förvandlats till en godispåse! 😯

Schysst va? 🙂 Skitagott vare också! 🙂

1028

Idag har jag kommit på en helt ny grej, alldeles själv. Man kan få matte att skratta för dom mest knasiga saker… Om man till exempel pinkar i ett hål i marken, som är bakom galler (hålet alltså), då skvimplar det jättekul. Jag vart skitaförvånad först men så skrattade matte så jag gjorde det en gång till sen, bara för att liksom 😉

Sen har jag träffat hussen med dom prickiga tjejerna, fast han hade glömt dom när han var ute! 😯 Han var liksom ute och gick själv! Jag försökte göra honom uppmärksam på det men han bara flinade och sa att jag var fin… Jisses, snacka om att mänskor är tröga asså…

Just ja! När vi kom in från våran ”före-maten-prommis” så körde jag lite Macka-bowling… Eller ja, jag försökte men matte höll ju i så jag fick inte omkull han… (Mackan är alltså grannens son, som ofta säger att han känner sig mycket tryggare och kan sova bättre när Lix bor i huset, ”för då vågar inga tjuvar komma hit” 🙂 //matte)
Men jag lyckades attackpussa han i alla fall, för jag fick godis så då tänkte jag tacka han för det liksom…

Idag har matte varit hos en akutmänskovette eftersom hon är skruttig och hennes vanliga vette inte vill träffa henne. Men asså, dom kunde inte heller hjälpa till! Dom sa att matte skulle gå tillbaka och KRÄVA en utredning av vanliga vetten… Just det! Jag kan hänga på, jag tror jag är rätt bra på att övertyga… 👿
(Åkte till cityakuten men de gör inga utredningar längre, däremot undrade de lite över kompetensen hos de jag pratat med på min lokala vårdcentral. ”Det är inte normalt att gå som du i flera månader, kräv en utredning” Jojo, ska man behöva bli förbannad för att bli omhändertagen av sjukvården? Illa… //matte sur)

När matte satt o pratade med PappaMatten så tyckte jag det var läge för mys. Och asså, matte får säga vaaaaad hon vill, idag har jag nämligen bevisat att jag INTE är för stor för att sitta i mattes knä. Det går alldeles utmärkt kan jag meddela, om man viker ihop sig lite så får man plats alldeles jättebra… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

10 responses

  1. Antingen ska man bli förbannad eller ha en himla tur. Själv gick jag med en fraktur i knät i 20 veckor innan någon kom på att det kanske skulle röntgas, och som det verkar kommer jag att få vänta till midsommar ungefär innan jag får komma till en ortoped.

  2. Matte nickar å håller med, å jag med!
    Skitabra deal liksom, ett snöre mot en påse godis, hur bra som helst! 😀 Jepp, idag har det varit en bra dag även fast matte var borta en stund. Jag roade mig med att öppna paketen som matte gjort till mig 🙂
    Mmmmm, du luktar gooooott! Det fastnade massa du-doft på mattes jacka, där begravde jag nosen braaaa länge du! 😉

  3. Du har i alla fall inte ett halsban med röda lampor i! Men det stänger av sig om jag skakar på huvudet, så då är det bara sån lystjosan i ljus kvar. Jag har en väst som det står Dog på. När jag tar på mig den blir jag SuperDoriz!

    Sicket bra byte din matte fixade! Hon är b ra smart jhon. Fast mindre smart när det gäller vetten. Hon ska skälla ut honom tycker min mattemamma. För så ska man inte behöva ha det hälsar hon!

  4. Schysst reflexväst! Matte har slarvat bort min fina med tassavtrycks-reflexer, men hon ska köpa en ny åt mig så vi matchar varann sen när vi är ute å går. 🙂

    (Nemos matte till Lix matte: det är inte för intet dom säger att man måste vara frisk för att orka vara sjuk…bedrövligt är vad det är! )

  5. Wow…du e kanonfin…själv har jag en reflexsele 🙂

    Hmm…matte blir irri och ringer åt din matte snart. Min matte är en jäkel att få som hon vill…hehe..du skulle se henne när hon skulle få en tid för operation av gallblåsan. Tog typ 5 minuter så var hon först i kön tillden 😉 Ingen säger emot henne…*s*

    kram på dig snyggo

  6. Katta & Doriz – Jag hade en blinkande grej förut men den bet jag sönder, hehe…
    Wow! Suuuuuper-Doriz! Cooolt värre! 😀

    Nemo – Va?! Har’en tappat bort sig? Schysst att du får en ny jallafall 🙂

    Daffie – Jag hade en sån sele förut, men sen köpte matte en annan sele så då vart det ju typ dubbelt 😉 Min sele har jag fått av PappaMatten, schyrre va? 🙂

    Till alla från matte

    Ja inte vet jag vad som hände, men jag behövde inte ens bli förbannad. Ringde läkaren, fick prata med min egen också, och jag drar kort varför jag ringer (sjuk sen september osv). Då säger han att då är det väl en utredning jag vill ha då? 😯 Just ja! En sån vill jag ha. Fick tid på fredag morgon. 🙂 Han lät visserligen lite stressad, men trevlig. Ska bli kul att träffa honom… 😀

Kommentera

