Glasklart

Jädras vad vi har åkt idag, jag å matte å minimonstret. Matte är ju fortfarande sådära skruttig så jag fattade egentligen inte vad vi skulle ut för men oookej…. (Ja, inte var det roligt, men min huvudvärk har blivit värre så jag tänkte att eftersom mina nya glasögon var klara så kanske det kunde bero på de gamla… Byta alltså… //matte)

Först åkte vi till ett ställe som gjorde matte arg (bilhandlarn ja… grrrr! //matte) och sen åkte vi till ett ställe som gjorde både mig o matte  glada. 😀 För när matte kom tillbaka till minimonstret så hade hon kex till mig! Bra va? Sen när vi kom hem så var matte så varm att hon tog ett piller som gör att man blir kall igen. Tur att det finns såna tycker jag, för sen gick vi ut i skogen. Fast matte är bara såååå långsam, jag kutar som fasen å ba’ tacklar henne lite och hon ba’ stönar att hon är trött. Undra just om hon inte kan bli frisk snart?

Och gissa vem jag hittade när vi gick ut före maten? Korv-matten!! Det ba’ stannade ett minimonster som visslade på mig, å det var hon!! 😀 Korv-matten är skitabra, för hon bjuder alltid! Det tycker jag är bra, fast vi har en liten hemlis… Vi säger inget till Prada (”Korvmattens” CC-tik alltså //matte) Då kanske hon blir lessen liksom å det är ju inte schysst.

När matte hade ätit så låg vi o myste lite fast jag gick därifrån efter ett tag, matte blir så varm att det blir lite otrevligt liksom…

Just ja, matte köpte ju nya extraögon och då bara mååååste hon ta fram Svarta Lådan… Suuuuuck! Kolla…

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

Fast jag tyckte ju inte att det var så himla intressant att hon sket i mig… Jag tyckte vi kunde pussas istället! 😀

wpl1034

wpl1036

Nääää… nu sover nästan matte så jag måste stånga ut henne så jag får pinka först… Hon har så svårt att gå när hon sover nämligen, asså… det gååår ju, men det är så tråkigt för hon säger liksom ingenting. DET är skitatrist! Hare hejsan!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

5 responses

  1. Vilken tur att det finns kallpiller! Min matte rör sig inte heller så mycket när hon sover, men man kan langa upp en slemmig Kong i sängen så brukar hon börja röra sig igen. Matte hälsar till din matte att extraögonen var skitsnygga och att hon hoppas att dom ses i morgon…kjam

  2. Strega – Eller hur?! Skitabra uppfinning! Jag brukar attackpussa matte när hon sover, då blir hon skitaskraj å skriker… Hur kul som helst! 😀
    Matte har planerat att ta massa kallpiller så hon kan se din matte imorrn, fast jag måste stanna hemma säger hon. Men det gör inte så mycket, för jag vet nämligen att det ligger en märgis i frysen till mig hehe! 🙂
    Kram!

  3. Aha, är det kallpiller matte går upp och tar på nätterna? De brusar skumt. Sen blir hon faktiskt mindre kokhet. Då får jag värma henne.
    Din matte och min matte verkar lika kassa. Tur att de är snälla och pussas. Annars hade vi inte haft någon nytta av dem.
    Hoppas din matte får kul i morgon., Min stannar hemma i år. Så jag slipper bo på kollo. På tiden att hon slutar med att springa på det däringa hundmötet om inte jag får följa med!

  4. Katta & Doriz – Åh! Har din matte fräsvattenkallpiller?! Cooolt! 🙂
    Undra hur de blir okassa igen? Hoppas det finns nåt piller för det också 🙂
    Mmm, hoppas jag med för då säger matte att tiden går fortare så slipper jag vara ensammen så länge hehe! 😉
    Kram påre!

  5. Jäklar vilka snygga glasögon, säger matte 🙂
    Min matte behöver också nya…ska se om hon kan få det i julklapp 🙂

    Hoppas din matte slipper piller idag…matte hälsar att Chisan är kanon bra…

    Kram på dig och ät inte för mycket korv nu….själv har jag letat flera gömda burkar med leverpastej i…mums

    Kram

Kommentera

