Isbrytare

Ooooh shit asså! Nu jäklars har matte fler läsare än jag! 😯 Hallåååå..?! Fatta?! Isbrytare är INTE kul! Tror jag inte i alla fall… Jag har bara sett såna på fladderburken å då bara far de fram å tillbaka som typ fladdrisar man kan jaga. Fast jag gör inte det, jag jagar bara fladdrisar ute (man får nämligen fasligt ont i nosen om man jagar isbrytare på fladderburken)

Idag har jag träffat en skiiiiitabra trebenting som kommer typ från ända långt förbi pinnhuset (Norrland kommer han från ja… //matte) Han kommer liksom in, säger hej till matte å sen bara goooooosar han med mig! Jag gosade extra länge och snällt (så dära som matte vill att jag ska, med *härmar matte* ”aaaallla tassarna i golvet”) för jag tyckte lite synd om han… Han å hans hund hade inte setts på treeee daaaaar! 😯 Snacka om att han hade typ abstinens! Så jag avhjälpte det lite… 🙂

Just det, matte hittade lite fler bilder från när vi var ute i skogen, för det går inte att använda blixtburken på mornarna… Varför vet jag inte, men jag antar att den är lika trött som matte så där tidigt?

Det börjar bra....
Det börjar bra…. men det gliiiiider….
Oaaah! Den smeeeet!
Oaaah! Den smeeeet!
*tvääääärbroooooooooooooooooms*
*tvääääärbroooooooooooooooooms*
Återtaget!
Återtaget!

Så vare med det! Hoppas alla mår bra, får smaka peppriga kakor och banan (jäääädras vad gott DET är! Drägglar ju när matte käkar såna…) och att jag får alla kartonger som blev över när matte handlade sjuttitolv grejer till sig själv idag (jupp, löning och bonus precis innan jul… Tack! Det blev julklappar o massa roliga krämer, badsalt och oooh, vad mycket roligheter! //matte – glad men trött)

Nu ska jag slita matte från de dära plupparna hon har i öronen… Är visst isbrytare som spelar i hennes öron… Jag säger ju det… Jag FATTAR’NTE vad grejen är asså?! (Jag lyssnar på Brynäsmatchen via SRs webbradio //matte)

Matte koooooom nu!! Äsch, över å ut, nu ska jag stånga matte i riktning mot dörren. Baj baj!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

4 responses

  1. Visst e pepparkakor gott 🙂 Vet du Lix…imorgon ska jag få baka egna säger matte…jihooo. Sen ska matte tydligen bygga ett sånt hus också av pepparkaka…hmmm…vad då, ska vi flytta ;o

    Vad snäll du va mot han och gav han corso-kel 🙂

    Kram igen snyggo…:)

  2. Emma corso – Hehe, tackar så mycket! 🙂

    Katta & Doriz – Eller hur?! Det måste ju typ va’ nåt feeel på’na!? 😛

    Daffie – Woahoo! Egna!? Värsta schysst din matte är! 😀 Oh! Om ni ska flytta då kan ni få ställa pepparkakshuset bredvid mitt hus, finns skitamycket plats där! 😀

Kommentera

