Willy the minimonster

Vet ni vad minimonstret gjorde imorse? Det släppte inte in matte! 😯 Tror han ville ha sovmorgon typ… 🙂 Fast jag fick komma in! Haha! Jag tror minimonstret är en kille, för matte gillar killar… Och hon typ äääälskar minimonstret 😀 Tänk då vad mycket hon älskar mig då! Tillslut blev hon insläppt i alla fall, men jag tror typ minimonstret (som heter Willy, så nu vet ni det) är lite sur på henne. För han har typ inte fått duscha på skitalänge och han är lite konstig, för han gillar att bli blöt. Fast när matte geggade ner honom kanske han inte var så munter (jamen jag fastnade ju i leran! Vad gör man då? Gasar! Min fina vita bil såg ut som en vitval med dalmatinersyndrom… typ… //matte)

Jag har hittat på en ny grej på jobbet, skiiitabra är den. När det är nästan dags att gå hem då kryper jag in och sätter mig mellan mattes ben under bordet. Sen preeeeeessar jag upp skallen i knäet på’na och liksom sliiiingrar mig upp. Då åker hon bakåt och när jag står där, med tassarna på hennes knän, då kastar jag mig åt sidan så hon får typ hela mig i famnen. Sen goooooosar vi tills vi ska gå hem. Bra va? 😀

Åsså har jag hittat en skitaskoj tvåbenting hemma i vårt hus. Hon bor i dörren vid våran dörr å ser preciiiis ut som matte! Fast hon är lite läskig för hon brukar skrämma mig lite så då kutar jag till matte… Ja, asså, för att skydda henne alltså. Inte för att jag är skiträdd eller nåt sånt… Inte alls… lite… kanske… Men mest för att skydda matte. (Vi har en port precis vid vår dörr och när jag står och låser upp dörren brukar Lix titta på speglingen i dörren. En dag bestämde jag mig för att skoja lite och gjorde mig jäääättestor o farlig. Stora vakthunden vände på en femöring och kom genast till matte. Jag trodde det var en engångsgrej, men icke… Varje gång, likadant… sötnosen //matte)

Imorrn har matte typ lovat att vi ska gå i skogen. För jag har nästan inte haltat ett endaste dugg idag! 😀 Ska se om hon kan lägga i några bilder också, börjar bli dåligt med såna tycker jag…

Puss å kramas på er!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 responses

  1. Enya å matten – Hallisar? Låter skoj, det kanske är typ som små små ministudsare i ögonen? Eller tänk om det är en sjuka? 😯
    Jag ska få gå i skogen å leka idag har matte sagt för jag haltar inte alls nu 😀

  2. Strega – Jepp, vi har varit i skogen idag! 😀
    Dom är värsta sniiikiga dom dära monstren, för dom dyker typ upp lite där man inte förväntar sig liksom… 😕

Kommentera

