Lite om mycket

Okej att min matte ibland är så glömsk att hon typ glömmer bort var hon är nånstans, men jag svär, hon skulle aldrig glömma MIG! Ibland undrar hon iofs vart jag är nånstans men då går jag typ i hennes ”döda vinkel” så jag inte syns men asså… Den hära hundens husse måste vara typ glömskast i världen! Måste göra ont att gå hädan på det viset, fast när man är i himlen sen, då blir man lagad å frisk, det har matte sagt. Och faktiskt, så tror jag att hon vet vad som är sant å inte liksom…

Sen ville matte tipsa om ett inlägg som PM gjort, det är tydligen bra säger hon. Fast jag tror jag är för liten för att hajja vad det där handlar om, å det verkar vara tur det…

Imorse skrämde jag en snabbfotare, det var kul! 😀 Tyckte inte snabbfotaren, hon vart skitasur! Men asså, jag tycker såna dära ska springa som elefanterna som bor ovanför oss gör. Värsta såhära Kaaaa-DUNK, Kaaaa-DUNK, Kaaaa-DUNK, så låter det! Ibland låter det så här, ka-dunk-ka-dunk-ka-dunk-ka-dunk-ka-dunk, skitajobbigt… Men asså, jag tycker snabbfotare ska låta mer, jag missar ju värsta bra attackerna när de kutar så tyst. Nu skrämdes jag bara lite ju… Hann inte med så mycket annat, men hon lät kul! ”Oooaaaah!! Vaf..!? Helv… *mummel* *mutter* S….ns…” Hehe..! Matte fnissade också lite åt henne så det var väl inte så fel då? Att hoppa mot’na?
(Nej, han får inte hoppa på folk, vare sig han hälsar eller ska ”döda hjulbentingar” eller jaga joggare, men! Hon lät faktiskt väääldigt roligt när hon smidigt tog ett steg åt sidan för att undvika honom, samtidigt som hon sträckte upp armarna i luften… *ler* //matte – som måste komma ihåg att voffse kan bli vääääldigt lång om han vill)

Kollade in på Enyas blogg och såg en världsasnygg krukväxt! Kolla! LÄNK

En sån vill jag också ha! Fast det är klart… mattes växter är himlarns törstiga jämt så hon glömmer nog bort de tror jag… Men asså, jag tänkte att eftersom den dära krukväxten var så stor så kanske hon kommer ihåg den? 🙂

Hittade en sida med massa bebisbilder på mig! 😯 Värsta coola ju! 😀

Har inte växt i öronen än...

Har inte växt i öronen än... © vhcfan 2008

Moahahahaha! © vhcfan 2008

Moahahahaha! © vhcfan 2008

Hjälper till? © vhcfan 2008

Hjälper till? Gör det fortfarande ibland... © vhcfan 2008

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 responses

  1. Mumma:
    Jag fick ju vara lös när jag var liten. Och jäklar vilken fart dom fick när dom var ute och joggade. När jag sprang efter och skällde. Haha! En liten valp skrämmer livet ur dom.
    Men dom vill ju springa.

    Matte:
    Vi fick byta promenadväg. Till ett ställe där det inte var så många joggare.
    Nu tittar Mumma lite lojt på folk som joggar förbi.
    Och dom säger ”Hej, hej lilla hunden”. Och så ler dom.

  2. Katta & Doriz – Matte brukar se ut så här 😯 när mänskorna säger att jag är en stoooooor hund… För henne är jag fortfarande liten… Tills hon ser oss i en spegel… hehe… 🙂

    Enya å matten – Haha! Jag tror han gör det *ser trebentingen kuta å kuta*

    Darkangel och Mumma – Hehe, visst är det kul att skrämmas? Exakt! De VILL ju springa, vad gnäller de för då? 😛
    Mummas matte – Förstår det, och jag längtar till den dag Lix skiter i att vilja jaga/skrämma såna som rör sig fortare än gångfart 🙂

Kommentera

