Hittegods

Igår blev jag jagad! Typ…. av en riktigt envis en. Han följde efter asalänge å ba’ ”prassel-prassel-skraaaap”. Var ju tvungen att sätta han på plats liksom. Så jag gick fram å ba’ ”Hörrö” Hann liksom inte mer för han ”prassel-prassel-skraaaap”-ade iväg. Å där stod jag som ett fån… Blev nästan lite sur faktiskt, så jag kuta ikapp han å ba’ igen ”Hörrö!” Då var han på väg att smita igen men jag stoppade han! 😀 I muuunnen 😉 För att vara på den säkra sidan så bar jag med honom till en sån dära ”prassel-prassel-skraaaap”-låda så matte kunde lägga han där. (Japp, Lix – den lille sopgubben. Han blev förföljd av en chipspåse, det blåser här på ön nämligen, och sen bar han den till papperskorgen så jag kunde slänga den 😀 //matte)

Vet ni vad matte sa att jag var idag? Som en hoppkotte utan ben! 😯
Fast det kanske inte är så dumtBiboMedia.com ändå, kottar är gott å roliga att leka med, det var nog det hon menade tror jag…
(Njae… inte riktigt… *pekar på hoppkottebilden* //matte)

Vet ni en annan grej då? Det finns hundar som gömmer sina visitkort! Joooo! Det är sant! De pinkar UNDER grästuvor, lyspinnar å stenar. Asså, jag bara undrar… Hur tuuuuusan kommer de åt?!? (Jodu, lilleman står och försöker gräva nosen in under lyktstolpar mm, ser rätt skoj ut… 🙂 //matte)

Förresten kan jag hoppa in i minimonstret aaaalldeles själv nu, är jag frisk då? *matte opponerar sig*
Määäääh! Jag haltar ju bara när jag går fort å travar ju! *matte pratar* Vaddå? Mååååste man stödja på benet när man studsleker? Tycker det går jättebra att studsleka med tre ben bara 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 responses

  1. Du e kanonduktig ju…förstår att din matte är stolt…plocka upp skräp det är det många som skulle lära sig att göra :)speciellt efter sig själva.

    Du visst pinkar de på konstiga ställen…ibland under jorden verkar det som…då får man gräva djupt. Men vet du jag pinkar tillbaka som värsta hanen säger matte…hehe

    Skönt att du är bättre nu…

    Kram snyggo

  2. Daffie – Värsta sopgrabben liksom! Matte såg ut så här 😯 (Ja för nåt kommando hade jag inte givit honom… // matte)

    Eller hur?! Liksom, UNDER jorden! Undra just hur de hundarna ser ut…

    Skitaskönt! Fast det kunde gärna få gå lite fortare… lite tröttsamt nu… *suckar lite*

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Kommentera

