Hopp å studsförbud

…är skiiiiitatrist!! Asså, jag vart ju attackerad av en hjulbenting igår men det gjorde liksom inte så mycket ju. Så idag då var matte jättetrött för hon hade sån dära skallebank igår å då tog hon en supertablett som gjorde att den försvann men hon blev helt seeeeeg i kroppen. Hon tänkte att vi bara skulle gå en sväng i skogen så jag kunde roa mig själv som hon säger (fast hon kutar ju ändå runt å tappar saker så jag hajjar inte riktigt vad hon menar med det).

I alla fall så gick vi en annan väg till skogen och gissa? Vi träffa min kompis! Å nu vet jag vad han heter, TOTTE! Värsta bra snubben asså! Leker helt kalasbra! Så vi rejsade på den stora gröna bollplanen, skitalänge och så ba’ PANG sa’re åsså gjorde det skitaont i benet! 😕 Kunde ju’nte stå på det ens en gång, jag tror jag skrek o grina lite en skvätt också, såååå ont gjorde det! Hajjade noll å matte hade inte sett nåt för hon stod å snackade med Tottes husse när det small. Jag fick sitta å vila en stund innan vi gick hemåt igen. Sen vilade jag igen, å igen å igen å igen… Sen dök Tilda upp! 😀 Glömde lite att jag hade ont men då matade matte mig med godis så jag skulle sitta still medan hon pratade med Tildas matte… Värsta bra dealen va? Jag får godis, matte får prata 🙂

När vi väl kom in sen (en promenad som normalt tar tio minuter, vi hade inte hunnit längre innan vi träffade Totte o hans husse, tog nu en dryg halvtimme… 😦 //matte) då ringde matte till vetten. Men jag skulle visst bara vila några dagar så skulle det gå över… Undra om det gör ont? När smärtan går över… *funderar* Asså, VAD ska smärtan gå över då? MIG?! 😯 Hoppas den har små tassar så det inte känns mycket…

(Ja, med en ett o ett halvtåring med tusen miljarder hormoner och massa spring i benen, åtminstone tre av de, så känns det ju så lagom kul att behöva vara restriktiv med bus, lek och långpromenader, men men… Inget att göra åt och det blir ju bra sen. 🙂 //matte)

Fast min kropp tycker jag ska sova mycket, å det gör inte så mycket, för matte tycker synd om mig när det piper om jag ska vända på mig. Och då myser vi… Nu ska jag gå o pipa lite så jag får gos av matte, hare bra allahopa! 😀

Eller just det! Måste ju berätta om de dära braiga mänskorna jag träffade för nån kväll sen. Fatta hur bra tvåbentingen var asså! Okej, för det första; Hon hade KORV i handen och jag fick en!! 😀 Dessutom hade hon en cane corso-tjej hemma som heter Prada. Jag tyckte vi skulle få träffas å det tyckte hennes tvåbenting också, så då kanske jag får en corsodejt nån dag. Trebentingen tyckte jag var duktig och snygg, det tycker jag med! 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

11 responses

  1. Shit vicken otur du har, killen! Hoppas du blir frisk snart så du kan leka och busa igen… Trist när tre ben vill springa och det fjärde inte orkar hänga med!

  2. Då är ju du en trebening nu, eller? Jag tycker jättesynd om dig och matte också. Min matte hade sån där skallebank när hon var yngre och hon säger att det är inte att leka med. Hoppas att ni iaf får det mysigt i soffan några dar.. kramar

  3. Strega – Haha! Ja just det!
    Ja sån dära skallebank verkar inget vidare, matte blir så trött av den… Jupp, mycket mys blir det! Kram!

    MyyZz – Tackar å tar emot! 🙂

  4. Darkangel & Mumma – Visst ääääär det! Hoppas också det blir bra snart för ibland glömmer jag bort att det gör så ont å då studsar jag lite, sen gör det jäääääätteont 😦

    *nickar* Mmmm, nu känns det bättre 🙂

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam på er åsså!

  5. Hoppas du är bättre idag 🙂 Du får ta det lite lugnt killen så du inte gör dig illa..är rädd om dig juh 🙂
    Men du…jag är 3 år och får också massa ryck och bara kommer flygande och farande som en tok…hälsa din matte det…;)

    Kram killen

  6. Daffie – Jaa! Jag är lite bättre idag! 😀
    Matte säger att jag har nån sorts tonårs-senilitet men jag kallar det bara ”tillfälligt inte-ont så då studsar jag” … sen gör det onte… Dumt tycker jag
    Hehe… Lööövli! Ska hälsa henne det, då blir hon nog glad? 😉

Kommentera

