Sökhund

Ooooh! Jag har hittat massa bilder på mattes förra hund, han ser skiiiitaball ut! Värsta sköna skägget, stajl som en corso och så är han typ som en dammhund nästan… 🙂

Också en spanare!

Också en spanare!

Nästan som en dammhund ju

Nästan som en dammhund ju

Corsostajl!

Corsostajl!

Dom kalla' han Konsulten ibland...

"Konsulten"?

Asså, idag var jag tvungen att ropa på matte när hon satt å käka… Vet inte riktigt vad som hände, men jag blev liksom helt attackerad av en sån dära ”jädras-vad-jag-saknar-matte”-känsla… Typ som jag hade ibland när jag var vappe… Det var visst inte så poppis, men det gick ju liksom över när jag såg matte (Ja alltså jag kollade in genom dörren när hans ylande tystnade… //matte)

Å vet ni vad jag gjorde idag? Charmade en hundrädd tvåbenting! Det ni! Men asså, hon hade liksom svartvatten med sig och då måååååste man visa corsoblicken så kanske man kan få lite. Men det hajjade ju’nte hon, hon ba’ sa att hon var rädd men det gick bra att stå i Magiska Lådan med mig för jag såg så snääääll ut 😀
Sen när vi kom ut därifrån så var det en trebenting där och när han såg mig så knuffade han på sin kompis och viskade – ”Oh j-vlar där är den där STORA hunden”
Hehehe, jag är stooooooooooooooooor! 😛

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 responses

  1. Sicken sötnos 🙂 Men du är förstås sötare…hehe.

    Vet du vi är stora…fast jag tror ibland jag är liten när jag ska snedda över vardagsrumsbordet…hehe.

    Kram på dig snyggo

  2. Katta & Doriz – Haha! Jag säger detsamma! Fast matte sa att det var mycket hund i liten kropp hos den där snubben… Men jag undrar hur många gånger de vikt den stora hunden för att få plats i den där lilla kroppen? 😕

    Daffie – Hehe, håller med du jag… Jag är sötare! 😛
    Jag har stått på vårat vardagsrumsbord när jag var vappe, då blev matte vit i ansiktet så jag gör inte det längre… (Nää, det är ungefär 75 cm högt och utan duk med en vinglig vappe på bordet, och utan matta under = haaaalt, tänkte jag ”Hur i he-te ska jag lura ner honom lugnt o behändigt så han inte trillar av bordet, halkar på golvet o slår skallen i parketten?” 🙂 Det gick bra… //matte)
    *nickar mot matte* Jäklars vad hon kan snacka du! 😉
    Jag brukar krypa upp i mattes knä och mysa, fast när hon slutar andas går jag ner för jag tror jag gillar henne bättre då… När hon andas liksom… 🙂
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Kommentera

