Hela helgen

Nu har det hänt lite grejer igen… När vi åkte från jobbet sista veckodan så åkte vi till ett helt nytt ställe som jag inte får följa med till typ… Asså, jag har ju varit där en gång förut men då fick jag också sitta kvar i minimonstret å vääääänta. Sen när vi åkte hem till mattes flock så fick jag en märgis, skitagott å kladdigt 😀 Fast jag fick visst inte vara på ”nya mattan”… Mäh! Den måste ju arbetas in ju! Så den blir corsofierad! Men icke. Fick kladda i hallen istället. Rätt okej det också… Räckte ända till mänskorna ätit klart sitt. Sen, innan vi skulle ut å pinka då fick jag bröd. Eller ja, fick å fick, jag försedde mig själv. INTE poppis kan jag säga. Matte tyckte visst det var pinigt (Jaa, eftersom han aldrig snor nånting från bänkar eller bord hemma… //matte) När vi kom in försedde jag mig med lite Schiiiiiskejk också, ÄNNU MINDRE poppis… Fick ju ont i rumpan ju! (Moster blev en aning irriterad på cheesecaketjuven ja… 🙂 //matte igen)

Igår gjorde vi typ ingenting för matte var asatrött. Vi bara lufsade runt lite, skitaskönt faktiskt. Fast sen blev jag utskälld igen, av fyra stycken!! 😯 Jädrar i havet vad ilskna de var! Och precis när de stod å skrek så kom det en till hund å hans husse ba’ sa till matte: ”Vilken kakafoni!!” och så log han. Jag hajjade ingenting, vaddå ”kakafoni”? Ett jävla liv skulle jag säga… 😛
(Måste bara flika in att jag blev väldigt stolt över min ”akta-för-i-he-te-du-är-för-nära-för-att-det-ska-kännas-bra-kille” när han mitt i allt kaos, fyra småttingar som skrek och skällde på gångvägen och sen en hund med husse som passerade med en meters avstånd mittemellan oss. Lix hängde visserligen i selen men sa inte ett pip utan tittade istället på mig med jämna mellanrum. 😀 //matte)

Idag har vi lekt med Rullen i skogen, det är kul. Särskilt eftersom matte blir så dära studsglad, tycker hon ser jätteskojig ut så då brukar jag kuta fram å tackla henne 😀 Sen satt vi i solen, drack lite vatten och spanade nerför berget… Värsta bra dan liksom! 🙂

Idag blev det en hel slajd! 😀 Ha det gott allahopa!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

5 responses

  1. WOOW vilka slemsnören du kan få fram. Å Frun som ylar över de ynka droppar jag kan få till över hennes kaffekopp. Måste uppenbarligen träna lite för att komma upp i din klass grabben.

    Zera Imponerad

  2. Zera – Min matte har vant sig nu tror jag, fast ibland ylar hon också… när det blir för mycket liksom… 🙂 Men jag tror hon kommer vänja sig vid det också så småningom, hehe!

    Enya – Ja gör det! Så slipper du tjatet sen 😉 Lite dräggel har ju ingen dött av typ. Bara charmigt ju! 😀

  3. Asså jag har också snott, ur soppåsen. Inte poppis.
    Kakafåni, en fåni kaka kanske. Så vackra bilder som vanligt. Min matte önskar att Din matte kunde låna mig en helg och fota massor…..

  4. Strega – Hehe! Där kan man hitta grejer! Tror jag, jag får liksom aldrig tillfälle här hemma… Men den luktar jättegott! 😀
    ”Fåni kaka” det var nog det han mena, för de var små som kakor de dära å fåniga!
    Måste få’na frisk först, sen kan hon låna hit dig! 😀 *håller tassarna för att det går undan att friska till matte*

Kommentera

