Attackera mera?

Shit vet ni?! Jag blev attackerad av en sån dära liten igår igen! Men asså snacka om tuff kille! Han räckte mig typ upp till halva frambenet och ba’ skreeeeeeeeeeeeeek som tusan åt mig. Skita-arg var han! Matte hann inte se han så både hon och jag såg ut så här 😯

Rätt som det var kom hans matte kutandes å ba’ skrek åt han att han skulle lägga av och att han var dum och allt möjligt. Åsså bet hon honom i halsen så han pep som värsta pipisen liksom (hon nöp honom, typ tog stryptag, i halsen alltså //matte)

Sen, när vi kommit undan från den dära lilla då kom det en stor! Han var en skitastor och långhårig (matte tyckte han var skitsnygg… tss!) Fast hans husse såg lite kul ut… Han liksom hängde typ åsså hade han jäääättelånga armar så han hade nog inte så mycket att säga till om den dära mänskan. Vi gick åt andra hållet… 🙂

Matte fick friskesin igår, men jag tycker inte hon ser så mycket friskare ut… Hon ser likadan ut som hon gjort de senaste veckorna, förutom håret då… och att hon hostar nu… och sover massa… och håller i väggarna när hon går ibland… Det ser kul ut, det ska jag också prova! 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 responses

  1. Asså jag tror din mattemamma är för dålig på att vila, för hon har ju varit sjuk lääääänge nu! Lägg er i sängen och gosa ner er så hon blir frisk! För nu ska det komma snö, då måste man ha frisk matte. För i snö ska man leka som bara den, länge, mycket och vilt!

  2. *stora blöta slafsiga kryapådigpussar till din matte*

    (Nemos matte till Lix matte: håller med Katta & Doriz, se till att vila upp dig lite! Så där kan man ju inte ha det. (För övrigt insåg jag häromdan att jag har börjat prata som Lix skriver… Mäh..!))

  3. Katta & Doriz – Mmm, hon hinner typ aldrig vila… fast nu har hon mozarella i näsan sa hennes vette (Moxarella-bakterier alltså… fast jag råkade säga mozarella till mamma, eftersom jag inte kom ihåg vad doktorn sagt… //matte)
    Oooooh! Asså snö gillar jag! Nästan typ det bästaste som finns, eller ‘hundglass’ som vår ”pinnhusgranne” säger… 😀

  4. Nemo – Matte tackar å tar emot! 🙂
    (Jag har tyvärr mött läkare som inte tänker över huvud taget, tittar inte på min sjukdomshistoria och drar inte slutsatser som verkar logiska, men okej… Vill h*n att jag ska äta antibiotika så gör jag väl det då… *ler*
    Haha! Jag har samma problem… 😉 //matte)

  5. Strega och Pia – Svårt att sjukskriva sig själv tyvärr… 😉 Ska se till att få komma till en läkare som vet vad h*n håller på med och inte en som knappt vet var h*n har sig själv… ”Husläkare”… Tss! Humbug!

Kommentera

