Mattevette

Jo, matte var ju hos sin vette idag och då fick inte jag ens följa med in! Hallå?! Hon får ju alltid följa med mig ju!
Fast det gjorde inte så mycket egentligen för jag låg i minimonstret o käkade kex. 🙂
När hon kom tillbaka såg hon inte ett dugg frisk ut… Skumt… Hon såg faktiskt lite sur ut, så jag muntrade upp henne med en liten sång när vi åkte. Då blev hon glad 🙂

Sen kom vi till jobbet typ skitasent så jag fick inte träffa Kartongkompis idag 😦 Det är trist, för han kan klia skitabra!

Matte jobbade några timmar, jag sov. När vi åkte hem var det mörkt ute, rätt skönt faktiskt, då kan man sova mycket bättre tror jag… Hoppas bara matte låter bli att sova när hon sitter där fram och tittar… 😉

Just det! Vet ni om att jag tydligen snarkar? Det har jag aldrig hört så jag tror det är lite osant.
Matte däremot, hooooon har vaknat flera gånger av att hon snarkar! Haha! (Hrmm, inte flera gånger men en tre fyra gånger har det hänt… En gång på bussen, deeet var pinsamt! 🙂 // matte)

Mäh asså hallå?! Kan man liksom låta bli att snarka när man sover så här:

Zzzzz...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 responses

  1. Visst är livet orättvist! Vi får inte följa med våra mattar till deras vettar, men de ska följa med oss till våra…..
    Hoppass din matte fick något så hon blir frisk i ett huj, för nu har hon ju varit krasslig länge ju. Det är inte bra alls.

  2. Katta & Doriz – Verkligen! Vaddå? Är man typ bäbis eftersom de måste följa med å hålla tassen? (*viskar* Fast det är ganska mysigt… )
    Näpp, matte fick ingenting det var därför hon var sur, hon har skrivit om det i sin blogg… Jag försöker friska henne med corsohealing, men det verkar svårartat det där… 😕

  3. Konstig vette!Hos min vette får man bara kakor, hon är bra. Mina människor säger att jag snarkar, ont förtal säger jag. Kanske snusar lite försynt. Matte säger att det är som att sova i ett valsverk. Hmmpff.

  4. Strega – Jaa, matte sa att han nog var hungrig (det var strax innan lunch //matte) så det var därför hon blev typ utkastad…
    Haha! Valsverk! Låter skoj! 😀

  5. Vetten e tråkig tycker jag…hmpf…;) När vi åker dit…max 1 gång om året..sprutor va?…då envisas de med att dra upp mig på en stor kall äcklig sak…hmmmpf…de ska tydligen se hur mycket jag väger…men vem bryr sig…inte jag 😉

    Kram killen

  6. Daffie – Sprutor?! 😯 Har jag aldrig fått… eller ja, asså, de sääääger att jag får sprutor men jag känner liksom inget. Bara i munnen, där smakar det levergodis 😉
    Haha! Eller hur? Varför bryr de sig om vikten för? Å inte bryr jag mig heller jag heller… 😛

    Kraaaaaaaaaam

Kommentera

