Springpöjk

Jepp, jag har sprungit idag. Maaaaassor! Matte blir så jädras slöig när hon mår lite prutt så idag har jag fått springa som bara den. Fast det är kul! Och matte blir så glad när jag kommer tillbaka. 😀 Hon går ju å tappar saker i höga gräset hela tiden så då springer jag och hämtar de åt henne. Så här ser hon ut då:

Nybörjargif av matte

Nybörjargif av matte

Seeen när jag höll på att leta åt matte då kom det en sån dära kortbent hund. Vet ni? Den skeeeeet i mig!? Hallå liksom! Ja’ ba’: ”Öh! Hörrö! Ska vi lajja?”
Han sket i det… eller också hörde han inte. Jag menar, det kan ju vara svårt att få ner orden i marken liksom, för det var typ där han gick… Långt ner på marken… 🙂

När jag hämtat klart alla grejer åt matte så gick vi lite i skogen och då hittade jag en snabbfotare! Men jag antog att jag inte fick jaga den nu heller så jag bara tittade på han… Då fick jag godis! 😀 Bra deal liksom!

Men vet ni vad en grej? Man blir skiiiitatrött av att springa å hämta grejer åt matte. 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 responses

  1. Hehe…min matte ser ut sån också…*asg*..
    Visst e det kul att hämta saker…det tycker jag med. Du e så duktig Lix…en kanonkille 🙂

    För godis kan man göra vad som helst, tycker jag eller hur ?
    Kram på dig snyggo

  2. Daffie – Killar det i kroppen på dig också när din matte gör så? 😀 Det gör det på mig, så jag blir alldeles Woaahahaoaooo liksom.
    Äääälskar att leta efter mattes ”tappegrejer”. Matte säger att vi ska gå en kurs sen nån gång också. Då ska jag bli jätteduktig! 😀
    Helt klart! Godis, då kan jag typ göra vad som helst… 🙂 Kraaaaaaaam!

    Katta & Doriz – Hihi! Tackar! 😀

Kommentera

