Hel å halv

Idag har matte gått på ”halvfart”… Jag har gått på ”helfart”. Ingen vidare kombination men va fasen! Jag hittade pricktjejerna! 😀 Fast matte orkade inte hälsa på de så då fick inte jag heller göra det… Taskigt värre!
Men vi gick ner till Gröna Havet i alla fall och så fick jag leta efter Rullen (som matte har en förmåga att tappa… Jädras halkiga händer hon har asså!)

Annars har vi inte gjort så himlarns mycket idag… Mest myst å matte har nyst. Just det! Hon brukar ju skrika om att det inte får drägglas på Svarta Lådan… Halllååååå!? Hon NÖS på den! Är inte det lite äckligt?? Och om inte jag får dräggla på den, varför får hon göra det då? Orättvist är det alltså… (Jag gjorde det ju inte med flit, den bara smög sig på den där nysen! Å andra sidan får jag väl ha min ”‘äckelbaskiluskkamera” ifred hädanefter? 🙂 //matte)

Har ni förresten sett mattes röst nånstans? Hon har typ tappat halva… 😯 Fast jag hör ju himla bra så det gör ju inte mig nåt direkt… *matte avbryter* Vaaaaddååå?! Jag hör visst skitabra! *matte protesterar* Mäh!! Det är ju inte mitt fel!! Det är BOSSE som täpper till örena ju! *matte ger upp diskussionen*

Lite bilder från idag då….

Liknar mamma säger matte

Liknar mamma säger matte

(Ja, det är en tigerhona jag tänker på när jag tänker på Lix mamma Hegi. 🙂 //matte)

Klurigt idag...

Klurigt idag...

Moahahahaha!!

Moahahahaha!!

P

Trädkungen 😛

Den e såååå goood!

Den e såååå goood!

Mattes vappe!

Mattes vappe!

På återhörande… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 responses

  1. Du måste utöva lite corsohealing på Din matte så mår hon bra. Jag har sovit på min på morgonen och hon är jättepigg. /jovisst, jätte/matte. Krama Din matte från oss så hon blir frisk snart.

  2. Strega – Jupp, jag hänger på’na och försöker heala henne. Det går ganska bra för hon är inte lika varm längre. Men jag tror jag måste lägga mig på hennes ansikte för det är det som gör ont… (Bihåleinflammation suuuuger! Måste ju hålla i pannan varje gång jag snyter mig… 😦 //matte gnäller)

  3. Blir avis på att du kan springa i din skog..men bra för dig…
    Men jag hoppas din matte slipper hålla i pannan snart…kram till henne…

    Kram killen

  4. Daffie – Vi har skitabra skog! 😀
    Matte mår lite bättre men hon morrar nåt fruktansvärt (även fast jag inte gjort nåt! :shock:) Hon tackar för kramen! Å ja’ me’! 😀
    (Ja, hostan och halsontet verkar envist… Trycker i mig c-vitamin jag… //matte)

  5. Challes matte – Ja de säger det, men för mig är han fortfarande ”bäbisen”. 🙂 Blir lika förvånad varje gång jag ser oss i en reflektion i ett fönster… ”Jisses vilken stor hund!” *garvar*

Kommentera

