Skogsskoj

Jisses vad vi har farit omkring idag! Igår gjorde vi typ ingenting ju… Men idag! Matte har kommit på en ny sån dära ”inkallningsövning”, men asså… Den funkar skitadåligt som vanligt. Hon sitter ju bara! Jag börjar snart bli trött på den dära trögskallen att hon aldrig kan lära sig! Mäh asså, lyssna då…
Hon satt, jag satt, hon kastade iväg godisar i gräset som jag fick kuta å hämta, sen ropa’ hon Kom… å satt kvar!? Eh? Jag kutade fram så klart för att visa… Sen gjorde hon om samma grej flera gånger. Med samma usla resultat. Hon är ju tvärtrög alltså…

Sen stack vi upp i skogen där matte kutade iväg utan mig för att gömma godis. Hon var borta bra länge asså, men det var bara för att hon hade Svarta Lådan med sig, det tar visst längre tid att gå då. Kanske för att den är så tung? (Kolla slajden så förstår ni varför det tog lång tid att lägga spåret 😉 //matte)

Men asså, hon är rätt dålig på att lägga spår också för jag hittade paketet direkt! MEN! Då kom hon på en ny grej… Hon tog fram Rullen! Jädras vad det killar i kroppen då! Sen fick jag sitta en stund medan hon lekte med den själv… Gissa vad som hände?? Hon taaaaappade den!?! Hallååååå!? Så fåååår man inte göra!! Man fåååår inte tappa Rullen!! Fast jag hittade den. Rätt lätt faktiskt. 🙂 (Jaa, fram med sökrullen och Lix får myror i rumpan. Ser överlycklig ut o piper. Mattes duktiga kille! //matte)

Matte är förresten skitabra att ha. Jag blev nämligen attackerad idag! JO! Det är helt sant! Av en liten sån dära bjäfs. Han kom farande utan sina mänskor och ba’ skrek på mig! Snabb som fasen var han också för jag hann liksom inte med att reagera alls! Jädras vad arg han var! Men då tog matte tag i den dära skiten och ba skreeeeeeeeeeeeeeeek tillbaka! Han drog som en sån dära avlöning, ba *swooooooooooooooooooooosch* liksom! Bra med matte liksom… Hon fixar sånt dära…

Sen drog vi hem till MM och Lillebror och käkade mat… MM har värsta bra plejset liksom för det ligger liksom ben å skräpar lite överallt… Gött! 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

10 responses

  1. Vilken skojskog du har…:) Min skojskog är blockerad med en massa dumbommar nu som har stora gevär och ska ta skogens konung säger de…blä. Så jag får hålla mig i naturreservatet nu…;o och kopplad, fy vad trist va???
    Kram på dig grabben och igen Kanonfina bilder på dig:)

  2. Daffie – Va?! Har de blockerat den?! Värsta taskiga ju!
    Supertrist! Jag får typ aaaaldrig springa helt lössläppt, matte säger att jag har problem med både hörsel, minne och disciplin ibland men asså… jag tror typ att hon ljuger. Det är ju hon som inte kan ordet ”Kom!” 😉
    Tackar så mycket å kram på du med!

  3. Ahmen visst är dom svårdresserade. Jag springer på på fältet och skriker; matte KOM. Och vad gör hon springer åt andra hållet. Det är tungt att vara hund. Och jag säger bara; i varje matte finns ett tigerhjärta, så elaka småtofsar gör sig inte besvär!!!

  4. Strega (antar jag 😉 ) – Visst är de! De är ju helt värdelösa på sånt där, jag tror de är odresserbara faktiskt…
    Ja jädras vad hon kan ta i! Känns tryggt tycker jag 🙂

  5. Den där selen, vilken modell är den? Ser ju skitfiffig ut. Är det en RH?
    Snacka om att ni ser ut att ha haft kul! Själv har jag vallat invalidomatte på elmoppen och letat efter katter idag. Matte vallad, inga katter infångade. Skit asså! Vem ska jag då ha som huvud´kudde i natt?

  6. Katta & Doriz – Det är en MR sele (mrkoppel.se) Skiiitaskön att ha på sig! 🙂
    Coolt! Valla, det är skoj! Hehe! Hmmm, huvudkudde? Oh! Jag vet! Jag brukar använda mattes arm när hon ligger hos mig… störtskönt! 🙂

  7. Strega – Visst äre jobbigt när de håller på å lägger sig i de dära mattarna? 😉

    Emma – Tackar! 😀
    Nä… nu mår hon ännu mer pyton. Asså jag tror jag måste byta ut vissa reservdelar hos henne… Särskilt det hon har mellan axlarna, det går sönder hela tiden! 😯 Nu skriker hon när hon böjer sig framåt (då tycker jag hon ska låta bli med det, skitasmart va? 😛 ) Var visst nån sorts bihåleinflammation sa hon… Låter otäckt tycker jag…
    Kram!

Kommentera

