Burkblockering

Mäh!! Scusi liksom! Jag har liksom typ blivit bestraffad eller nåt! Fattar ingenting ju! En annan har ju inte fått komma i närheten av burken på typ en vecka ju! Skitadåligt! 😦

Vet ni? Jag ska få en jobbarkompis! Jag vart skitglad men då berättade hussen att hans hund inte gillade mig för jag var kille! 😯 Eh! Hallå!? Vaddå fördomsfullt liksom! Då gillar inte jag han heller… Han skulle visst dyka upp efter den dära hjulen så då får jag vara egen-företagare en stund till, skönt… för så här brukar jag jobba…

Working hard or hardly working?

Working hard or hardly working?

Å idag lurade matte mig. För vi gick inte upp när vi brukar så jag trodde vi skulle vara lediga idag men nähä. Nu skulle hon sitta framför burken HEMMA! Shit asså! Värsta tråk! Jag försökte få igång henne att leka flera gånger men hon blev bara sur… Fast på nåt sätt tror jag inte riktigt det berodde på mig…

OBS! Bilden är ett montage ;)

OBS! Bilden är ett montage 😉

Fast vi var ute ganska mycket ändå, för burken var så dum att matte ville ”ut å andas” titt som tätt, å då fick jag följa med! 😀
På en promenad blev jag attackerad av en liten fluffig kotte typ. Å jädras vad rädd jag… eller hrm… matte blev! Den ba’ skällde som fasen men den var så yttepyttig att jag inte riktigt visste hur jag skulle göra med den. Kanske lägga en tass på den kanske? Nja… då kanske den blev tyst i å för sig men det verkade inte så snällt, så jag gick därifrån med matte. Då skällde den ännu mer, haha! Vart väl sur kan jag tro…
(Ja vi höll på att krocka med den minsta lilla yorkievalp jag sett, när vi gick runt hörnet ut på promenaden. En riktig liten tuffing! Lix såg väldigt konfunderad ut måste jag säga… //matte)

Sen gick vi ner till Gröna Havet en sväng också för matte ville ta lite fina höstbilder sa hon. Inte så svårt när jag står för modellandet va? 😉
Precis när vi var klara så tyckte matte det var en bra idé att låta mig springa heeeeelt lös eftersom det var helt tomt i havet liksom (japp, sen brakade det löst //matte) I ungefär trettio sekunder sprang jag där för mig själv och DÅ! Det kom en tjej! 😀 Värsta bra! Lätt att knuffa omkull också, bra att snacka med men jäääääädrar vad ilsk hon blev när jag nosade i hennes rumpa! 😯 Hon ba’ skrek och jagade bort mig!

Hon hette Smulan, men det var ingen liten smula direkt. Hon var typ lika stor som jag ju! Och lååååånghårig! Skiiitfin var hon! 🙂

Så här blev bilderna matte tog på mig, men självklart glömde hon att ta på Smulan! Suck liksom! (Glömde o glömde, inte så lätt när jag har en huligan som springer i 180 som en annan vallhund och en långhårig ”ficktjyv” svansandes runt mig med ytterst få millimeter mellan henne o mig… En kameraregel ”No dräggel on the hockeykamera” 🙂 //matte)

Härligt med höst!

Härligt med höst!

)

Lite tillväxt kvar...

Gissa vad trött jag blev sen… Å matte också, så vi låg o halvsov en stund sen. Sånt är mysigt tycker jag 🙂

Just det! Sen, den dära typen som alltid skäller på mig, han som bor här i huset o är långhårig. Han måste vara extremt lat asså! För när vi skulle gå ut så var han i trapphuset med sin matte och när han såg mig så började han ju att skälla ut mig. Asså ärligt! Jag hajjar liksom inte vad jag har gjort honom! Han är typ bara asarg på mig hela tiden! Å när han skäller så där, då får han bli buren upp för trappan! Värsta lata liksom! Eller också blev han jättetrött av att skälla ut mig? 😕

(P.S Klicka på bilderna så blir de lite större //matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 responses

  1. Asså vilken konstig jobbarkompis som redan hade bestämt vad han skulle tycka. Matte och jag tycker att Du är supersnygg på fotona. Vi har också en sån där liten som bjäbbar hela tiden, han är arg på mig men jag vet inte heller varför. Matte sägar att han är knäpp.

  2. Pia – Eller hur skum kille liksom! 😯
    Taaaack! 😀
    Undra om det är nåt sorts virus som småttingar får? Så de liksom skäller på allt å alla… heeeela tiden? Staaaackars de..!

  3. Katta & Doriz – Ooooh!! Tack så mycket! *smiiiiilar*
    Nä, det är konstigt tycker jag… Fast jag tror det är för de har så korta ben… De räcker inte så länge att gå med… Jobbig situation liksom… 😛

Kommentera

