Nästan haffad!

Shit! Vet ni?! Jag blev nästan tagen av den dära polisen! 😯 Å bara för jag ville leka med papperspåse som gick förbi. Helt sjukt ju! Fattar ju vem som helst att man inte kan motstå en pappkasse!?

Asså, så hära var det –

Jag å matte gick ut på lunchprommis och då hände det. För alltså, hajja… Nääär man har pinkat då måste man liksom sprätta lite så att fler får meddelandet liksom. Så där står jag å sprättar lite käckt när plötsligt kassen går förbi och prasslar. Tog en luring bakom matte så hon inte kunde stoppa mig och så ”TJOFF!” Vääääärldens bästa tackling ba’! Fast tvåbentingen som satt fast i kassen fladdrade iväg lite… Matte vart helt liksom typ tappa hakan och tvåbentingens kompis ba’ skrek åt matte:
”VA’ FAAAN ÄR DET MED HUNDJÄVELN!!???!!”

Matte vart lite rosa i ansiktet och småskakis men hasplade ur sig:
”Förlåt! Förlåt så mycket! Jag ber så heeeemskt mycket om ursäkt! Hur… ”

Tvåbentingarna stampade iväg som åskmoln å matte ba’ sjönk ihop typ… Tror jag gjorde bort henne lite… Var ju liksom inte meningen, jag ville ju bara leka lite… ju…

Sen, när vi fortsatte gå lite lufsigt så där. Då kom polisen!! 😯
Matte ba’:
”Shiiiiiiit!! Nu kommer de å tar hunden ifrån mig också! J-ar! J-ar! J-ar!!”
Fast de struntade i att ta oss… eller mig… Jag tror typ de hade viktigare saker för sig, typ jaga bovar eller käka eller leta efter godis i träden, så som jag brukar göra…

Förresten ska jag klura lite på ett ”Hoppas du mår bättre snart”-kort till minimonstret, för det är fortfarande hos sin vette… Matte ba’ tycker det är tråkigt, jag med. Fast det var visst mest synd om hennes plastkort… 😕

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 responses

  1. Hade velat se detta…filma nästa gång ;o
    Men varför sa komoisen något och inte tvåbeningen själv…??

    En liten fråga bara så här på kvällskvisten….gillar din matte såna där filmer tror de kallas ”splatter” typ SAW II eller nån sånt heter den
    Kan meddela att min matte INTE gillar den eller sådana filmer….hon står i dörröppningen och frågar vad som händer och vägrar titta…fast nu satte hon sig vid datorn…hihi.

    Kram grabben du är cool

  2. Daffie – Ja det hade vart nåt! En videofilm på min tackling, asså den var skiiitasnygg! 😀
    Matte tror att hon vart chockad av att hennes kompis skrek henne typ i örat… 😕
    Nääää! Såna filmer gillar inte matte! Hon byter kanal så fort det är nå’ såna filmer på tv…

    Katta & Doriz – Eller hur?! 😯 Snacka om att inte hajja nåt alls liksom!

  3. Asså människor är ju inte riktigt navlade. Det är ju ett trevlighetstecken typ; får jag kolla i din påse så får Du kolla i min och sen ska Du få skulden för att Du var lite trevlig. Tur att inte Farbror Blå kom och tog Dig, då hade du kanske blivit polishund.

  4. Strega – Eller hur?! Vissa mänskor hajjar typ noll å ingenting!
    Jaaa, fast matte hade nog inte haft nåt emot om jag kom hem med en blå farbro åt henne… Hon gillar de av nån anledning… åsså sägs det att hon är smurf, å de är ju blå också 😛

Kommentera

