Skumtanta

Vet ni? Mänskor är konstiga! Idag träffade jag och matte en skitaskum sån dära ”tanta”. Hon sa att jag inte fick vara för nära matte (hallå?! Scusi!? Vet hon inte att man döööööör då??) I alla fall inte när hon har sin sångburk med sig, så typ aldrig… Och så sa hon att matte skulle få gråsparvar i ögonen om hon hade sångburken för nära skallen. Gråsparvar är typ små flaxare som sätter sig framför ögonen så man inte ser nåt… Fast matte sa att tantan sa ”gråstarr”, men asså… jag veeet väl vad jag hör?! (Ja det vette tusan, unge herrn är stendöv periodvis…//matte) Määäh!

Förresten har jag faktiskt varit jätteduktig hela dagen! Fast jag har kommit fram till en sak… jag gillar inte mattes nya schäfer… Han tjongade till mig i bröstet när jag skulle hoppa upp o morgonpussa honom. Å eftersom jag satt fast i matte så fladdrade hon också iväg en bit… Näpp, jag gillar inte han nå’ vidare! (Ja, nya chefen gillade inte att Lix hoppade upp på honom och satte ett knä i bröstet på honom, tror jag, jag såg inte.. . Ska försöka instruera honom att inte titta på Lix nästa gång vi står i hissen, blick = bus/lek/pusskalas för Lix. Inte uppskattat av alla men vi håller på att träna bort hoppandet, går inget vidare just nu faktiskt…// matte)
Matte vart helt snurrig i skallen hela dan sen. Hon såg faktiskt lite kul ut när hon svajade på sin stol, så jag knuffades inte alls idag, bara liksom smöööög upp i knät på henne och myste… Då blev hon glad. 🙂
(Var yr redan innan men det blev värre på eftermiddagen, för lite sömn och för mycket kaffe tror jag… // matte)

Just det! Jag träffade min kompis i skogen igen i helgen! Jag glömmer alltid att fråga vad han heter men det är ju liksom inte deeet som är viktigt. Han är värsta bra lekisen! 😀

Sen har matte handlat. Jag gillar när hon gör det. Särskilt igår, för då var halva kassen till mig! Förutom grisöron så köpte hon det här:

Frolic, märgben o blod!

Frolic, märgben o blod!

Visst är hon bra! 🙂 Idag har jag sett massor av hundar men inte har jag fått hälsa på en endaste! Deras mattar bara rycker undan de så de inte ens hinner säga Hej! Tvärtrist tycker jag…

Nu ska jag sova eller först ska jag pinka lite. Och jaga spöken! 😀 Finns massor härikring!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 responses

  1. Blod vad ska Du göra med det? har Du tappat Ditt? Verkligen skum tant och schäfer, kan inte han få hoppa på Dig så är Ni lixom kvitt sen? Och tanten verkar ju ha gråsparvar i huvet…..

  2. Sicken schäfer….säg till han sluta blänga då istället….att de inte fattar det folket…
    Jepp, nyfiken jag med…vad för du med blodet? Jag har mitt kvar iallafall så du bara vet ;o

    Kram i massor

  3. Strega – Jag träffar skummisar varje dag så jag är ganska van… Fast jag tycker nog att jag å schäfern kan vara kvitt nu… 🙂

    Daffie – Eller hur?! Tycker han ska va lite tydligare, vill han inte leka – säg inte det då?!

    Båda – Matte tycker jag hittar hennes borttappade grejer i skogen för snabbt så nu ska hon bara skvätta lite sånt dära blod istället. Skulle visst ta längre tid åsså ska jag bli trött i skallen… Tss! Min hjärna tröttnar ald….zzzzzzzz….

  4. Konstig schäfer…vet väl alla, att ögonkontakt betyder fritt fram för hångel?! (En till som inte tål någon som helst form av uppmuntran… ;)//Nemos matte som börjar känna sig lätt uppgiven)

  5. Nemo – Precis! Vet väl alla? Tycker typ han borde gå en kurs i hundspråk eller nåt…
    (Nemos matte – Vet hur det känns, jädra studsboll man har i kopplet ibland. Och inte alla som uppskattar nästan 40 kg dräggelstudsglädje… //matte)

Kommentera

