Utmaning från Strega

Så här går det till: man ska tala om följande

5 saker i vår frys:

* Märgben – mina! Finns typ sjuttitolv stycken därinne! Ajj löööv itt!
* Ben&Jerry’s – mattes absoluta favorit därinne i kylan. Jag tror det är äckligt, för jag får INTE smaka 😦
* Frysta ärtor – matte gillar de av nån anledning, gör inte jag… de rullar ju ur mun för tusan!
* Köttbullar – de är egentligen mina men matte ”lånar” de ibland
* Gottekött – mitt! Har matte köpt från papis husse å matte. Smakar smaskens!

5 saker i mattes väska:

* Dräggelhandduk – vad hon nu ska med den till, jag tycker inte hon drägglar så mycket… 😕
* Vattenflaska – till mig… bara… egentligen, men hon ”lånar” av mig ibland (fasligt vad hon lånar grejer, undra när jag får tebax allt?)
* Extra koppel – ifall hon skulle springa på nån voffse som tappat bort sig
* En liten bok som hon skriver upp allt hon ska göra i sen glömmer hon bort att titta i den…
* Instruktionsboken till minimonstret – borde inte den ligga i minimonstret??

5 saker i mattes garderob

Vilken av de?? 😛 Tar lite från alla då…
* En sten från där pinnhuset bor
* Massa mjuka långa leksaker som jag inte får leka med (halsdukar alltså //matte)
* Bilderböcker (fotoalbum //m) som matte tittar i ibland och fnissar åt. Lättroad va?
* En orange skoteroverall, matte ser ut som hon äts upp när hon tar på den så jag gillar inte den riktigt
* Ett litet täcke som mattes stora hund hade på rumpan förut. Varför han inte kunde få ett täcke som täckte hela han förstår jag inte alls… (Ländtäcke i fleece till ponnyn, nån som vill köpa? Helt nytt i blått o grönt //matte)

5 saker i minimonstret

* Vatten-och matskålar, bra å ha när man cruisar omkring
* Två första-hjälpen-kit
* Två reflexvästar
* Extra koppel, typ ifall mitt skulle hoppa av minimonstret i farten eller?
* ”Drag-däck”

Så! Nu ska jag skicka vidare till papi, Doriz, Zera, Enya och Rejva!

3 responses

  1. Doriz har just nu inget i frysen. Den har frrostats av inför flytten, så vi åt upp allt. I två dagar har D ätit sig mätt på köttbullar och kycklingburgare. Ingen dålig mängd med andra ord. Gott var det tydligen också!

Kommentera

