Regn, bollbus o kompisspår

Fredag –

Vet ni vad matte gjorde? Hon var sååååå dum! Hon tyckte jag skulle gå ut ur minimonstret… Fast himlen kastade stora baljor med vatten! Ja’ ba’ – ”Näääääääääääää!! Aldrig i liiiivet!!”
(Helt rätt. Han vägrade gå ur bilen när vi kom hem, för det ÖSTE verkligen ner! Fick draaa ut honom… 🙂 //matte)

Mi no lajki!

Mi no lajki!

Oj! Kolla! Undra om man kan käka den pinnen? Den ser riktigt god ut ju! 😀

Ska jag berätta en annan grej då? Veeet ni hur trött man blir av springtjejer?? Jag sov typ hela kvällen när jag kom hem sen… å drömde om snygga tjejer… Sova is da shit alltså! 🙂

Zzzzz

Zzzzz

Lördag –

Yeay! Härligt, nästan inget vatten från himlen och matte och jag stack ut med bollen ner till Gröna Havet. Det är livet asså! Matte är rätt bra på att leka, för om jag släpper bollen framför henne, då sparkar hon iväg den. Skitabra värre! 😀


När vi kom in fick jag godis av matte. Vi har kommit fram till det, hon o jag, att om hon ger mig godis så lägger jag min tass i handduken. Perfekt byte liksom…. (Jepp, han har varit extremt rädd om sina framtassar så nu ger jag honom godis när han lägger tassen i handduken så jag kan torka tassarna på honom, funkar kalas. När jag har godis… *ler* //matte)

Söndag –

Imorse försökte jag väcka matte med mitt ultimata partytrick – kräkas. Gick skitbra! Hon studsade upp som den värsta ministudsen och kom ut till mig. Hehe! Men sen gick hon o la sig igen, jädras latmask! (Ja, gå upp klockan sju en söndag för att han ”kräks” vitt skum – ingen substans/mat eller nåt, nä tack. Han verkade må bra, men lite ynklig bara, lilla hjärtat… //matte)

Asså shit vad matte är bra på att lägga spår!! Idag kutade hon iväg i skogen åsså var hon borta så länge att jag trodde hon gått vilse nästan (hade jag också… lite… //matte) Sen fick jag vänta typ åtta evigheter innan hon släppte iväg mig. Fasen, jag blir ju alldeles darrig i kroppen när jag måste vänta ju! Först hittade jag första ”stoppet”, godisträd! Yeay liksom! Och sen hittade jag det aaaaallra bästaste – en kompis! Fatta! Hon hade gömt en kompis i slutet av spåret! 😯 Han var sån dära ”Gyllene Hämtare” eller gooolden som de säger och ett år äldre än jag. Jag har träffat han förut och han leker huuuur bra som helst. Åsså kan han göra kullerbyttor om man knuffar omkull honom. Hans husse sa att jag gjorde en ”halvnelson” på han men jag vet inte riktigt vad det är för nåt… Sen när de skulle gå, då råkade jag glömma att följa med matte. Jag tror Bosse Hormondemon täpper till både minnet och öronen på mig, för ibland hajjar jag ingenting av vad matte säger… 😕 Skumt värre….

Gissa vad som hände när vi kom hem då? Det här….

ZZZZZZZZ.....

ZZZZZZZZ.....

På återläsande mina vänner!

Samtliga bilder är © vhcfan 2008

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 responses

  1. Hm, Doriz var också extremt rädd om sina tassar. Numera kan jag klippa klorna utan att hon ser ut som om hon ska dö… Men det tog 2,5 år att komma hit….

    Första bilden är ju underbar! Så söt så man bara dör. tänk att få pussa på den underläppen!

  2. Katta & Doriz – Mmm, förut kunde jag klippa klor och torka tassar utan problem och sen… Näpp! Icke sa Nicke. Det där med godisträningen kom jag på efter att ha sett en ”så här klipper du klor utan problem med klickerträning”-film på Canis. Hade säkert kunna komma på det själv men ibland är jag hemmablind… 🙂

    Visst är den! Ibland tror jag han skjuter ut underläppen extra mycket för att jag ska tycka synd om honom… Och inte kan jag motstå det där ansiktsuttrycket! 😀

  3. En annan ställer sig och väntar på att bli torkad om tassar och kropp 😉 Jag älskar när jag får sådan massage. Men jag har alltid gjort det 🙂

    Vitt skum, det rukar jag också få upp. Är nåt som irriterar i magen säkert. Käka några grässtrån så blir det bättre.

    Spåra visst är det kul 🙂 Jag älskar det också. Jag är en jäkel på att hitta spår-apporterna.

    Kram Snyggo

    p.s du Lix…jag är inte så jättepoppis nu när vi plockar svamp…men vem kan motstå ett Hav med gula kantareller…*s*…voff

  4. Daffie – Jo, det är rätt myspys när man passar på att gosa med matte medan man tuggar faktiskt… 🙂
    Matte säger att jag är som en kalv, gräs är gott!
    Det är skiiiitakul att leta grejer!
    Haha! Härligt tjejen! Jag hittar aldrig nåra gula kantareller när jag är ute. 😦 Matte tycker det är skitasynd….

    Pia & Strega – Jag har bra gener. 😉 Håller med! Varför gå ut när man kan ligga inne och gosa? 🙂

Kommentera

