Utmärkt å så

Wow! Jag har typ fått en utmärkelse till värsta braiga bloggen av massa olika!
Calle, Calles matte å Doriz

Här kommer reglerna på engelska:
1. The winner can put the logo on her blog.
2. Link the person you received your award from.
3. Nominate at least 7 other blogs.
4. Put links of those blogs on yours.
5. Leave a message on the blogs of the girls you’ve nominated

Här är mina 7 favvisar:

Strega – värsta söta tjejen!
Enya – en vargtjej! Såna är balla tycker jag, de har liksom så långa ben och så stora fina ögon… 🙂
Mumma – hon är skitasöt och har grymt sköna kommentarer till sin mattes stollerier… 😛
Doriz – hon är bara såååå söt och himla skojig också! 😀
Life of Leif – värsta coola ”shivava”-killen! Störtbra blogg alltså! Läs den!
Calle – ny bekantskap men hallå? Han är corso, så han är bra! 🙂
Daffie – urcool tjej som vet hur man röjer undan minsta lilla kantarell (man ska tydligen göra så, så … Hejja Daffie!!)
Åsså papi förståss, fast han har nog fått skrivkramp tror jag… 😉
Doggblogg

Annars då? Matte jobbar ju typ asamycket och så har jag ju bloggförbud då, när hon jobbar, så det blir liksom lite tunt med både det ena å det andra. Jag är ganska trött nu för jag har försökt knuffa matte ur stolen ända sen imorse, men hon blir bara sur då och säger att hon måste jobba… Idag hatar jag ”jobba”… Skitatrist ju! Bara sova å äta, inget leka… (Stopp å belägg! Visst, jag jobbar hårt just nu MEN! Varje lunch går vi 40 minuter och på eftermiddagen blir det en kortis och en hel del ”kräla nere på golvet för gos”-stunder under dagen. Men unge herrn har pipit hela dagen, buffat, hoppat och kastat leksaker på mig… Och lekte gjorde vi faktiskt på eftermiddagspinken, han hittade en liten petflaska som vi lekte med en stund. Så det så! *matte trotsar* )
Määäh okej då!! Surputta!

Ska jag visa mina sökord? De är rätt kul ibland faktiskt…

Matte rätt – jaou hon säger att hon har det ja… typ jämt!
kotte döpt – till vaddå?! Det vill jag veta, så kan jag ropa på de
I grodan ro – jo, i den ron brukar jag gå o filsufera lite
Pias hunddagis – asså… Vem äääär hon?! Massa söker på hennes dagis ju
cane corso ska man klippa svansen? – 😯 Nääääääää!!!! Ska man INTE göra! Fy tusan vad ont!
hur långt kan en hund springa ? – Det beror på hur många springtjejer (= löptikar //matte) det är framför å hur långt de orkar springa
valpar hundar galna kosjukan – Hmmm, matte sa att jag liknande nån sån galen kossa en gång när jag var vappe…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 responses

  1. Mumma säger:
    Men hallå snygging!
    Är jag skitasöt? Wow!
    Puss på nosen!

    Och du skulle se matte nu. För nu sitter hon med tårar i ögonen.
    Hon blir så glad, säger hon.

    Hon är sååå känslig, stackaren!
    Och det brukar jag utnyttja! För att få som jag vill!

    Tack!
    Och puss på nosen igen!
    /Mumma

  2. Tack för utmärkelsen! Vi fick en av Calle förut så vi har inga kvar att skicka till. Jag tycker att Du är söt åsså. Jag tänkte att Du kunde komma hit och kramas lite men matte säger att vi inte får….orättvist som lilla hussen skulle ha sagt. Men Du kommer väl sen när vi får igen?

  3. Tusen tusen tack för den fina utmärkelsen vi fick 😀
    Matte skäms lite för att hon inte har haft tid att skriva om allt vi varit med om under sommaren, men hon har lovat att det kommer, fast med lååång fördröjning. Må gott båda två.
    Enya å matte

  4. Katta & Doriz – Doriz -> 😉 Matten -> Matte säger att det kommer automatiskt om man bloggar här där jag bloggar, fast sen kan man skaffa nåt som heter Statcounter å då får man fram massa kula grejer! (statcounter.com, det är gratis och väldigt tillförlitligt, jag gillar det skarpt! 🙂 //matte)

    Mumma – Du är ju en sötnöt ju! Pusspusspåre! Åsså får du pussa på din matte också, de brukar bli glada då. Om man pussar de när de är blöta i ögena. 🙂

    Pia & Strega – Mäh! Min matte säger också att vi inte får träffas nu när du springer… tycker jag är dumt… Jopp! Jag tycker jag ska komma till dig när du har sprungit klart! 😀

    Daffie – Du är ju så himmelens go så det blir alldeles pirr i kroppen ju! Pusspåre!

    Enya å matte – Den som väntar på nåt gott (väntar typ alltid för länge… 😉 ) Fast jag kan vänta en stund till. 🙂

  5. Pingback: Darkangel och Mumma » Utmärkelse

Kommentera

