Semestrigt värre

Shit asså! Jag har vatt borta så länge att jag är saknad! 😯 *funderar* Coooolt ju… 🙂
Jag har varit med matte i pinnhuset! Värsta bra liksom, för vet ni? Det finns typ huuuuur mycket blåbär som helst där! Och pinnar som man fåååår äta på! Eller ja, nästan i alla fall, matte kallade mig typ för ”vedtjyv”… Tss! Vet ja’ inge om! De bara hoppa’ på mig, rakt in i munnen liksom! Jag loooovar! Helt sant faktiskt… hrmmm…
Vi har haft superskönt, fast matte tyckte det var rätt onödigt att gå upp ”tidigt” när vi hade semester. Asså, kvart över åtta var för tidigt tydligtvis. Jag kan inte riktigt klockan men jag tyckte det var alldeles lagom att gå upp då… Hon är bra fäst vid sin säng asså.

Jag har lärt mig massa saker också – det luktar konstig hund hos grannen fast de har katter (räven brukar smyga runt deras hus ja… //matte), om man skäller in i skogen så skäller den tillbaka (eftersom grannarna på andra sidan dalen också har hund //matte) och om man ställer sig för nära matte när hon hugger på pinnarna då blir hon arg (vill helst inte riskera att göra honom till pekineser eller nåt, av misstag //matte) … Eller när hon tar den dära monstersågen å ba’ kör med, då flyttar jag på mig. Fasen vad den låter!

Sen fick matte för sig att jag skulle dra minimonstret, då sa jag STOPP! Nån jädras måtta får det väl vara va? Han kan väl rulla själv? Men vi förhandlade ett tag, jag fick Frolic o kex o sen grisöra om jag drar ETT av minimonstrets skor, så okej då. Det var inte så särskilt svårt när jag väl hajjade att det dära ”däcket” var så himmelens slött att jag var tvungen att draaaaaaaaaaaaa igång det varje gång det stannade. Skitakorkat ”däck” asså… Hajjade ju ingenting. Jag behövde inte dra så långt så det var helt okej, särskilt med tanke på belöningen. 😀

Sen säger matte att jag ser spöken. Jaaa, vaddårå?? De är ju faktiskt överallt! I skogen, i huset, utanför huset, i minimonstret å typ ööööverallt! Men bara för att HON inte ser de så tycker hon att jag ska låta bli att skälla på de. Eh? Va? Kom igen tjejen du veeet vad jag är för nåt va? V A K T-hund liksom. Fast hon garvade åt mig en gång, för att jag struntade i att skälla på grannen när han knackade på, åsså skällde jag liksom i efterskott bara för att han inte skulle tro nåt. Mäh asså, hallå? Jag haaaar liksom semester… ju…

Förresten skvallrar spökena, eller om det är pinnhuset som skvallrar, jag har inte riktigt listat ut det än. Men asså, första natten, då smög jag upp i sängen som ligger på andra sidan väggen om matte. Jädras va snabb hon va! Hon hööörde mig! 😯 Jäklars liksom… Bara hoppa ner därifrån å lägga sig i sin egen säng… Somför övrigt INTE har lika tjock madrass som den andra.

Nu kommer jag inte ihåg så mycket mer, är liksom värsta tröttande att ha semester ju! Jaga spöken, vakta matte, hjälpa till med pinnarna, dra ”däck”, äta blåbär, sova, yla i sömnen så matte skrattar, leka med matte, kolla läget runt huset, äta massa god mat o sova lite till… 🙂

Kolla slajden vettja! Tja ba!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 responses

  1. WOW så mycket häftigt du varit med om!!!!
    Sån där konstig hund finns här med. Och nåt värre (lo) som gör att jag vägrar gå ut ibland.
    Men du, sova är skönt. Här är det matte som får dra upp mig. Men det är nog bara för att jag sover så skönt i den stora mjuka soffan.
    Gissa vad? Vi ska flytta! Jag ska få en ny fin säng. Dessuotm kommer jag kunna sova med matte om jag vill! Det du!

  2. Katta & Doriz – Iiiih! Läbbiga hundar är nästan det värsta jag vet!
    Sova, det gör jag när matte jobbar… 😉
    Åh! Vad skoj! Hoppas det finns hoppkottar där som du kan leka med ibland också. 😀 Mattar i all ära, men hoppkottar is da shit ju!

  3. Strega – Tackar tackar! Visst är de bra att ha de dära mattarna? 😀
    Jupp, matte har börjat jobba men jag försöker fasa in det lite i taget så idag har jag bara käkat märgben och sovit… 🙂

  4. Darkangel & Mumma –
    Mumma -> Snyggt va? Jag fick träna bra länge för att få till den… 😀
    Darkangel -> Jupps! Matte å jag jobbade så matte blev blöt på ryggen, då har man tydligtvis jobbat hårt… 😀

Kommentera

