Utställd på semestern

Ja jädras! Ska jag be om ursäkt för matte? Jag tror jag gör det, den mänskan är fasen inte klok nånstans! Hon åker iväg med mig, till ett ställe som inte går att blogga från! 😯 Å inte uppe i stugan utan nere hos pappa. Hans mänskor hade tagit med sig blogglådan till landet och mattes sångburk fick ingen kontakt med min blogg, värsta dumt liksom!

Så nu ska jag försöka komma ihåg allt jag gjort, tro mig, det är maaaaassor! 😀

Första dan, när allt började då for matte runt o grejade, packade grejer, suckade, virrade, sprang ut o in till minimonstret, grejade lite till å seeeeeeeeeeen fick jag följa med. 🙂 Fast matte hade lite svårt att läsa kartan hon fått av en som heter Eniro (skumt namn va?) Värsta dåliga var den. Så hon svor så det osade, för hon hittade liksom inte nånstans. Sen, när vi kommit ut ur stan så åkte vi bara rakt fram å lite kurvigt, stannade å pinkade, drack lite vatten, delade på en macka sen började hon svära igen. Asså den dära Eniro verkar liksom inte kunna skriva kartor. Vanligtvis brukar hon fråga en som heter Hitta (hallåååå det hörs ju på namnet att den snubben är bättre!) men den hade semester när hon skulle fråga… Dumt. Verkligen.
Tillslut kom vi fram. Å gissa! Jag fick gå promenad med pappa!! 😀 Sen attackerade Bosse mig å då vare inge kul längre. Bosse fick lägga sig i skamvrån men då stack han ju. Men gissa!? Det var bara lur! Det var ju MIN säng! 😀 Perfa liksom! Jag slumrade gott därinne kan jag säga 🙂

Sen vare massa grejer som hände. Matte o PM stack iväg å rullade i choklad så jag åkte ner till papps på landet, sen åkte jag in till stan med mattarna när de rullat färdigt, sjöng med i värsta stora tjutarkören (ja, det åkte förbi tre ambulanser med tjutande sirener… Hela bilen lät som en enda ylserenad! Sötnosen! //matte) och lekte nästan sönder min nya fotboll. Men bara nästan. Sen vaktade jag å pappa grillen så inte Jätten skulle bränna sig. Fast papps vart lite sur på mig (eller ja, typ skitförbannad) för jag ville leka, men det ville inte han. Å jag gillar ju min matte å hans matte också, så när de satt där så nära så tänkte jag att vi kunde dela på mattarna. Tyckte’nte pappa. Han ba’ skrek att jag skulle …. eh… hrmm… han sa lite fula saker som jag nog inte får säga för matte…. Då sa jag typ samma saker tillbaka. Så skrek vi på varann en stund och brottades lite. (Jag förstår Leo. Jädra snorunge att inte lämna papps ifred, han hängde efter, Leo gick undan, Lix hängde efter. Tillslut sa Leo ifrån och Lix svarade upp. Därför small det. Sen var det trångt om utrymme så det är inte underligt alls att det blev gruff. //matte förtydligar) Då sa Jätten att vi skulle lägga av. Så vi gjorde det, för Jätten heter liksom inte Jätten för inte… Han har liksom nån magisk grej i ögonen så man ba’ blir helt lugn. Typ en corso-avknapp… Matte skulle nog vilja ha en sån, en avknapp på mig alltså. Jag är visst lite mycket ibland säger hon… Tss! Det är ju bara för att hon är så liten som hon tycker det! 😛

Men sen! Då sa matte att jag skulle ställas ut. Ooookej, inte mig emot, det är ju fasen varmtvarmt inne ju! Ute är det ju skugga i alla fall.
Men asså, hon måste ha missat nåt… Ska man inte stå still? I skuggan, om man ska ställas ut? Jag var tvungen att springa!! Vad i hela?!
Först fick jag springa med PM å sen med snygga Vildas matte. Jag är visst himla snygg, fast asså… Jag visste ju det redan (jag är ju liksom släkt med mamma å pappa) men nu har jag papper på det – Kolla!

Klicka så kan ni se beviset på hur snygg jag är ;)

Klicka så kan ni se beviset på hur snygg jag är 😉

Jädras vad trött jag blev! Massa spring, massa varmt, träffa syrran, coola corsos å lajbans lejon och så det bästa av allt – Jag fick sova under mattes säng heeela tiden vi var hos pappa! 😀 Värsta bra semestern liksom!

Å idag åkte vi hem nästan samtidigt som solen vaknade eller ja, typ lite efter… Gissa vad matte tyckte synd om mig… För att HON tyckte det var varmt å typ ba’ smälte… Jag hade det skitasoft där bak hos mig. Kylfilt, fläktande vindar å lite snacks som flög in genom fönstren då o då… 🙂
Åsså sjöng matte för mig, då somnar jag gott… Hon är verkligen skitabra! Dessutom låter det kul när hon skriker när hon kör. Idag lät det mest så här: ”Men ståkkhållsj-l!!!” och ”Blinkers för he-te! Blinkers!!” och ”Tut på dig själv du ståkkhållsj-l, det är nitti här!”
(Jaa, jag blir lite upprörd när folk inte använder blinkers, slänger sig in framför fronten på bilen och sen saktar ner till nittio på en 110-väg och såna som ligger en halvmeter bakom o ljustutar för att jag ska köra fortare när det är nittio, när de sen kan köra om – tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut. Puckon! //matte – ganska trött på ”medtrafikanter”)

Määääh! Tyst nu! Det är väl ingen som bryr sig om dina minimonsterkompisar? Fast han som körde om oss med vagnen bakom sitt minimonster, han var lite läbbig faktiskt. Trodde du hans vagn skulle svajja in i mitt minimonster! 😯 Tur att han körde ifrån oss… (Ja det är inte varje dag jag blir omkörd av ett husvagnsekipage, på 110-väg… //matte igen)

*suuuuuuuuuuuuuuuuck* Äh! Kolla in slajden istället… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

8 responses

  1. Strega – Du har ju massor med såna papper så du måste ju vara suuuupersnygg då? 😀
    Tack! Det var kul på äventyr! Matte tackar o niger för berömmet. 🙂

  2. Ja, den där ENIRO…jag säger då det eller matte säger då det…kass 😉

    Men GRATTIS snygging till Utställningen…klart du skulle få så bra kritik så cool och snygg som du e´:)
    Du har då haft kul i sommar 🙂

    Underbara bilder.

    Kram i massor från mig *puss*

  3. Daffie – Jepp, Eniro är verkligen apdålig på det där…
    Tackar! Känner mig ännu snyggare när jag har papper på det. 😀
    Puss på nosen!

    Enya – Jaa, fast det var tur att det inte var matte som sprang med mig, jag blir så nervös när hon blir nervös. Bättre att springa med PM då, hon är corsocool precis som Vildas matte. 😀

  4. Hallå där snyggo! Värsta göttans att ha papiros på sin skönhet.. Mina papiros har inte börjat rulla in än. Matte och Urmatten tycker att jag ska få lägga på mig lite till innan det är dags, fattar inte vad som menar..
    Härligt med semester, men det där med bilåkning.. Njae.. skippar helst det. Men såndära kylfilt sa morsan här nåt om att jag skulle få. Gött!

    Nospussar!

    Callemannen

  5. Katta & Doriz – Badat har jag inte gjort direkt, men den dära vattensprutaren som PM hade var skitaskoj! 😀 Svalt å skönt vart det också. 🙂

    Callemannnen – Tjaba snyggo! Försök få matten att ge dig sånt dära gott kött, smakar mumma! 😀 Matte ska koka åt mig ikväll. *dräääggel*
    Kylfilt is da shit mannen, härligt mys!
    Nospuss påre! 😀

Kommentera

