Gen-ialt

Kolla vad nån sökte på för att hitta hit! ”rekord längst tunga” haha! 😀

Vet ni förresten vad jag har fått av pappa? En skitabra grej… en mattegrisgen. Den syns typ inte men den gör att man liksom hänger ihopa med sin matte lite extra. 🙂

Asså, när man inte gör nånting på dagarna, då blir mattegrisgenen matad hela tiden så det slog visst över litegrann igår… Matte försvann och då började hela jag att skaka och ba’ skreeeeeeeeeeeeeek efter henne.
”Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatte!!! Kom tillbaaaaaaaaaaka!! Du glömde mig ju!! Matte!!”
Hrrrmmm… hon skulle visst bara slänga sopor… Pinigt litegrann men ändå…

Fast det är himla bra när matte gör ingenting också, för då får jag smaka massa konstiga saker av henne, gnaga på märgisar på hennes mage och kramas typ hela tiden. Skitabra verkligen! Skulle vilja göra ingenting typ JÄMT! 😀

Igår hittade jag en skitaskum trebenting… Han kunde typ knappt gå åsså sa han ”Koooomsi komsi *hick* koooom björnen… kss kss kss kss”
Ja’ ba’ ”Eh? Typ aldrig!”
Men sen kände jag att det luktade sånt dära fräsvatten o Frolic… Värsta skumma blandningen men okej då… Jag hittade godis i hans händer! 😯 Shit va bra!
(Jaa, grannen kom hem efter en blöt kväll samtidigt som vi skulle in efter nattpromenaden så jag gav honom lite godis att ge Lix… Funkade alldeles utmärkt //matte)
Mäh! Vare du!? *funderar* Får man göööra så? Luras? *matte pratar*
Joooo, jag tycker du luras lite i alla fall….

Nä, nu ska matte sova snart, hon gäspar jäääääääääääättestort nu! Ni skulle se henne, hon ser ut som hela huvudet är ett hål… Utan att jag har grävt där ens en gång! Hur coolt som helst… 🙂

Bordskontrollant

Bordskontrollant

Ingående inspektion

Ingående inspektion

Jaaag? Nä jag klottrar inte

Jaaag? Nä jag klottrar inte

Sakletning efter avklarat spår

Sakletning efter avklarat spår

(Just nu, kl 00.23, går det inte att se bilderna, men WordPress jobbar enligt uppgift på problemet. //matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 responses

  1. Mattegrisgen :o, va e vi syskon du och jag ?? *rullar med ögonen*…*s*…du en sån har jag också…*s*. Matte e bäst ju 🙂

    Kram påre snyggo

  2. Åh, jag har tydligen också en såndära mattegrisgen, iaf om man frågar husse.. Ah, och lämnar hon mig så kan hon räkna med att jag hittat nåt som är hennes och corsosnuttat på det en stund. Så det så.

    (Mmm, corsosnuttar gör han bara på mina grejer.. snuttar säkert till en början, men man ska faktiskt inte snutta med tänderna… //Matte)

  3. Ha jag har också en matttegrisgen! När morrmorr går ut med mig så går jag aldrig längre än att jag hör om matte skulle rymma sin väg, där stannar jag och säger till morrmorr; nu går vi hem igen!

  4. När jag kör ner bilen i garaget och är borta i två minuter står Mumma i fönstret och stormskäller.
    När jag kommer tillbaka igen ligger hon coolt i hallen och ser ut som hon sovit lugnt.
    Mattegrisgen där också. 🙂
    Fast hon vill visst inte visa det för mig.

    Mumma: *fnys*
    Mattes plikt att vara med mig hela tiden!

  5. Hmm…
    Jag vill ju vara inloggad som Darkangel och Mumma.
    Men det var svårt att få till. Jaja.
    Den nya bilden är ju fulare än den gamla så…
    Och länken går till min blogg.

    Men Mumma blir lite sur. Det är ju hennes blogg också. 🙂

  6. Till alla – Mattegrisar är bra tycker jag! 😀
    Å nu kommer jag skriva låååååååångt (om en stund) Ni ska ba’ veeeeeta vad jag har pysslat med! 😀
    Massa kraaaamar på er alla sötnötar!

Kommentera

